Alt du trenger å vite om Performance Max
Kom i gang med den nye kampanjetypen som gir deg tilgang til hele annonsebeholdningen i Google Ads med èn enkelt kampanje.

Digital markedsføring17. 12. 2021
Kom i gang med den nye kampanjetypen som gir deg tilgang til hele annonsebeholdningen i Google Ads med èn enkelt kampanje.
Digital markedsføring17. 12. 2021
Kundereisen endrer seg stadig og vi oppdager nye måter å gjøre research og handle på. Som annonsør kan det være vanskelig å holde tritt med hvordan forbrukerne oppfører seg på nett. Hvor befinner de seg akkurat nå og hvordan kan du nå dem?
Les mer om hvordan vi jobber med digital markedsføring.
Performance Max er en ny kampanjetype som fungerer på tvers av hele annonsebeholdningen i Google Ads. Med èn enkelt kampanje får du tilgang til Displaynettverket, Søk, Discover, Gmail, Maps og Youtube. Performance Max er tenkt som et supplement til de søkerordbaserte kampanjene dine. Google varsler at både Smart Shopping og Local Campaigns blir oppgradert til Performance Max i løpet av 2022.
Takket være Googles automatiseringsteknologi, som for eksempel Smart Bidding, blir det enklere for deg å nå målene dine. Det være seg å generere flere leads eller salg eller øke offline konverteringer. Ved å bruke Performance Max, kan du være sikker på at du når så mange potensielle kunder som mulig, og holder tritt med hvordan oppførselen deres endrer seg i sanntid.
Den nye kampanjetypen hjelper deg å putte pengene der konverteringsmulighetene ligger til enhver tid – på tvers av alle Googles kanaler. I tillegg kan du optimalisere kommunikasjonen din ved hjelp av de mange forskjellige annonseformatene som Google Ads tilbyr.
Performance Max hjelper deg å oppnå målene dine på fire forskjellige måter:
Øke antall konverteringer og verdien av dem: kampanjetypen optimaliserer budsjettet og budene dine automatisk på tvers av alle kanaler i sanntid.
Finne nye kunder: Google leser og forstår forbrukerens intensjon og oppførsel, slik at du kan være synlig i rett øyeblikk med relevante annonser.
Få ny innsikt: Performance Max er en del av Insight-siden, som hjelper deg å forstå hvordan automatiseringen fungerer og hvordan du kan forbedre resultatene dine.
Spille på lag med automatisering: spill på lag med Googles algoritmer ved å lage gode, kreative annonser og dele innsikten din om hvilke målgrupper som mest sannsynlig vil konvertere.
Sammen med flere av våre kunder har vi allerede testet og evaluert hva
Performance Max har å by på. Vi har også gjort oss noen erfaringer om hvilke fallgruver som bør unngås, og hva som skal til for å oppnå suksess. Denne typen kampanjeoppsett er genial, men krever samtidig at du forer annonsesystemene med den rette innsikten. Vi hjelper deg gjerne å komme i gang med Google Ads og Performance Max.
Vil du vite mer om hva vi kan hjelpe deg med? Ta kontakt med oss her.