Christiania Belysning – Inspirerende kvalitet

FJUZ setter pris på det gode samarbeidet vi har med Christiania Belysning. Hovedfokuset er å styrke merkevaren og være en god rådgiver i møte med nye og tradisjonelle kommunikasjonskanaler.

Fakta om Christiania Belysning
Fagkjede innen belysning med fokus på design og kvalitet. De har over 40 butikker og egen nettbutikk. Christiania Belysning fører et stort og spennende utvalg av lamper, skjermer og interiørvarer. Fagkunnskap og service er viktige verdier.

Levert: 2017
Produkter: Profil, foto, web

Utfordring

Som faghandel blir Christiania Belysning ofte utfordret av møbelvarehus og ulike billigkjeder. Antall aktører innen interiør og lamper som konkurrerer på utvalg og pris er økende.

Det å vise spennende kvalitetsdesign og samtidig være en kilde til inspirasjon har derfor vært svært viktig for Christiania Belysning.

Løsning

FJUZ tar foto og designer brosjyrer, annonser og butikkmateriell for Christiania Belysning. Vi optimaliserer kampanjemateriellet for digital kommunikasjon til bruk i Christiania Belysnings egne kanaler: sosiale medier, nettbutikken og relevante eksterne plattformer for distribusjon.

FJUZ har også utarbeidet en strategi for hvordan kampanjer skal synliggjøres gjennom Facebook og bidra til økt netthandel og mer trafikk til butikk.

Ved etablering av samarbeidet utarbeidet FJUZ en revidert designmanual. Hensikten var å begeistre yngre kunder og gjøre kjeden kjent i sosiale medier.

Sentralt i strategien var også å utarbeide en guide for både bilder og språk som inspirerer yngre målgrupper og underbygger Christiania Belysnings faglige tyngde.

Resultat

Christiania Belysning har i dag en tydelig stemme og er en kilde til inspirasjon for mange.

Det er etablert en dialog med følgere i sosiale medier og kjeden har i dag en svært moderne og inspirerende kommunikasjon mot yngre målgrupper ved å ta i bruk nye medieplattformer.

Leder marked Tone Merete Nilsen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone Merete !

Tone er partner og rådgiver i FJUZ. Hun har vært en del av bedriften siden oppstarten i 1996, og jobber i dag med våre større strategiske kundeprosjekter.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone Merete!

FJUZ kommunikasjon webdesign til maskineriet