Flower Friday – Skal det være en fredagsbukett?

Gjennom profilarbeid, innhold og kommunikasjonskampanjer har FJUZ under 2017 hjulpet Floriss med å øke fokuset på blomster som en naturlig del av helgen.

Floriss har opplevd sterk vekst i engasjementet i sosiale medier. Spesielt på Instagram har blomsterkjeden nådd fram med inspirerende bilder av vakre buketter og gode råd om blomster.

Levert: 2017
Produkter: Konsept, annonser, foto, film

Ufordring

Blomsterbransjen har i lengre tid blitt utfordret av matbutikker, kiosker og bensinstasjoner som også tilbyr blomster som en del av sitt sortiment. Å trekke kundene inn i butikken var avgjørende, og Floriss ønsket derfor å finne en anledning i hverdagen der blomster er en naturlig del av handelen. Helgehandelen ble derfor en anledning å ta tak i, med et spesielt fokus på helgehandel.

Løsning

Vi har valgt å fokusere på helgehandelen. Konseptet Flower Friday skal spre glede og være til støtte for å øke salget av blomster som en naturlig del av forberedelsene til en hyggelig helg. Utvalg og kvalitet står i fokus i all kommunikasjon og bygger på Floriss’ kjerneverdier kunnskap, lidenskap og kvalitet.

FJUZ har utarbeidet strategi for profil og designet materiell i butikk i tillegg til produksjon av materiell og innhold. Vi har også gjennomført kampanjen på floriss.no og i sosiale medier. Alle bilder er tatt av våre egne fotografer. I tillegg til dette er reklamefilm for riksdekkende TV laget av FJUZ.

Resultat

FJUZ kommunikasjon tar vakre bilder av Floriss sine fantastiske blomster

Floriss har opplevd sterk vekst i engasjementet i sosiale medier. På Facebook og  Instagram har blomsterkjeden nådd fram med inspirerende bilder av vakre buketter og gode råd om blomster.

Flere bilder er blitt delt av influencere og har uten tvil gitt positivt omdømme og gode resultater. Floriss opplever en økning i antall besøkende til butikkene og en vekst i antall besøk på nettsiden.

Leder marked Tone Merete Nilsen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone Merete !

Tone er partner og rådgiver i FJUZ. Hun har vært en del av bedriften siden oppstarten i 1996, og jobber i dag med våre større strategiske kundeprosjekter.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone Merete!

foto fjuz kommunikasjon-spar paskereklame