Hageland – der kunnskapen gror

Hageland startet sitt samarbeid med FJUZ høsten 2018, og sammen har vi løst flere spennende oppgaver. Våren 2019 ble ny nettside lansert, og i dag jobber vi sammen om å løse en rekke oppgaver knyttet til strategi, idé og design. I tillegg leverer FJUZ film, foto og tekst til blant annet trykt DM og sosiale medier.  

Først litt om Hageland 

Hageland er en av Norges største hagesenterkjeder. Hos alle de 107 sentrene får kunder gode gartnerråd og et rikt utvalg av blomster, planter og hagemøbler.

Hageland ønsker å være stedet der kunnskapen gror. Hvert hagesenter har fokus på fagkompetanse, med egen gartner som gir veiledning til kundene slik at de lykkes med sine blomster og planter. Mitt Hageland er Hagelands egen kundeklubb, der medlemmene får eksklusive tilbud og informasjon om stell av planter og blomster.

Levert: 2019
Produkter: Strategi, idé, nettside, tekst, film og foto

Dette ønsket Hageland

Det aller viktigste for Hageland er økt kjennskap til sin merkevare og å formidle hvor kunden finner sitt nærmeste hagesenter. Det er 107 sentre, spredt over hele landet med et rikt og variert utvalg. Hos sitt Hageland skal kunden få tilgang til kunnskap om stell av blomster og planter. Dette har vært FJUZ sitt hovedfokus i all markedsføring for Hageland.

Våren er høysesong for Hageland. Tidlig sesongstart er derfor viktig. Været og temperaturen på våren vil alltid variere, men inne i et hvert Hageland er det garantert vår.

Kundeklubbmedlemmer handler betydelig mer enn andre kunder. Å øke kjennskap og antall medlemmer til kundeklubben Mitt Hageland er også en svært spennende oppgave FJUZ har jobbet strategisk med og utviklet flere kampanjer for.

  • blomster-i-potte-fra-hageland
  • sommerblomster-i-krukke

Ny nettside for Hageland

Våren 2019 lanserte FJUZ nye nettsider for Hageland. Nye hageland.no skaper inspirasjon og interesse for det gode livet i hagen. Her er det enkelt å finne sitt lokale Hageland, og kampanjer i de ulike hagesentrene. Nettsiden er også landingsside for aktiviteter fra Instagram og Facebook. Dette er viktige sosiale medier kanaler som skaper kjennskap til kampanjer og øker antall besøkende til de 107 lokale hagesentrene.

På nettsiden kan kundene enkelt navigere. Kundene finner et rikt utvalg av blomster, planter og hagemøbler. Fakta og pris er god kjøpshjelp og hagemøbler kan også bestilles i nettbutikken med click and collect.

FJUZ produserer nyttig innhold som stelletips og fakta om planter og blomster. Slik hjelper hageland.no flere hageinteresserte i å lykkes med sine hageprosjekter. Kunden finner også gode råd om hvordan hagen og hagemøbler vedlikeholdes.

På nettsiden kan kunden enkelt melde seg inn i kundeklubben, Mitt Hageland, og til enhver tid finne eksklusive og relevante medlemstilbud.

Her kan du besøke hageland.no

Nettside designet og programmert av FJUZ

Foto

Inspirerende foto er viktig i all kommunikasjon FJUZ lager for Hageland. Foto underbygger Hagelands identitet som faghandler og stedet for kvalitet i sitt vareutvalg.

Når den gode følelsen skal formidles, fortelles den alltid best med gode foto. Våre fotografer jobber alltid i team med kreativt ansvarlig AD.

Vi ønsker å skape en helhetlig historie for hver sesonger – året rundt. Enten det er å grave i jorda for å så sommerens vakre sommerblomster,  inspirere til å fornye utemøbler eller å skape stemningsfulle høytider.

Hageland sitt uttrykk er personlig og skal formidle entusiasme for kunnskap om sitt fagfelt.

  • inngangsparti-var-hageland
  • Vårblomster på brygga i krokker fra hageland-ii
  • utekjøkken-fra-hageland
  • lindholm-spisegruppe-fra-hageland

Film

Å dele gode råd og stelletips er viktig for Hageland. Film er et naturlig og effektivt virkemiddel vi vet fanger oppmerksomhet. FJUZ har laget flere korte filmer som brukes i sosiale medier eller i tilknytning til artikler på hageland.no.

Til tv-program der Hageland er sponsor har vi laget ulike vignetter. Målet for disse er å øke kjennskapen til merkevaren og å fokusere på at Hageland har et stort antall hagesenter.

Det er viktig for Hageland å vise frem og dele kunnskapen kundene kan benytte seg av hos sitt lokale hagesenter.

Vi har derfor også laget korte filmer fra ulike hagesenter der de ansatte presenterer sitt vareutvalg sammen med nyttig veiledning om produktet.

Film inspirerer til at arbeid i hagen er kvalitetstid. Vi har derfor flere strategiske samarbeidet med influencers. Det er influencers selv som plukker ut sine favoritter for å vise hvordan blomster, planter og møbler kan settes sammen til inspirasjon for andre.

Hageland Kartoteket – spesielt til medlemmer i Mitt Hageland

Hagekartoteket til lageland ide av FJUZ

Hagekartoteket er premie til nye medlemmer i Mitt Hageland. Kartoteket skal også være en hyggelig gave til kunder man ønsker gi en ekstra oppmerksomhet til.

Kartoteket bygger opp under konseptet Der kunnskapen gror, med er ulike kort om temaer knyttet til fakta og stell av blomster og planter.

For å presentere Hagekartoteket digitalt og i butikk har vi laget animasjonsfilmer til hvert tema, artikler på nettsiden, konkurranser og plakater til butikk.

Du finner mer informasjon om Hagekartoteket her

Et samarbeid med gode resultater

sommerblomster fra Hageland nettside laget av FJUZ

Hageland og FJUZ samarbeider tett. Sammen har vi siden høsten 2019 skapt gode resultater.

Økt trafikk til nettsiden gjennom konkurranser og kampanjer i blant annet sosiale medier, har resultert i et økt engasjement for merkevaren. Dette var et av Hagelands mål for sin digitale satsning.

Faglig godt innhold sammen med inspirerende foto og film gir ønsket resultat. Arbeidet støtter opp under Hagelands ønskede posisjon som en landsdekkende fagkjede, der hvert hagesenter har sin egen sjarm og ekspertise.

Les mer om hvordan FJUZ utvikler nye nettsider eller se mer av vårt arbeid her.

Leder marked Tone Nilsen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone !

Tone er partner og rådgiver i FJUZ. Hun har vært en del av bedriften siden oppstarten i 1996, og jobber i dag med våre større strategiske kundeprosjekter.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone!

Skien Fashion week foto av FJUZ