Hageland elsker ikke bare hage, men også jul!

Levert: 2018
Produkter: Film, Sosiale Medier, Animasjon

Utfordring

Hver jul fyller Hageland butikkene med deilig julestemning, vakker pynt og julebyer. Sistnevne er en voksende tradisjon i Norge, og i julen 2018 ville Hageland ha fokus på Julebyer for å øke kjennskap til produktene og øke salget.

Utfordringen var at få vet hvor man får tak i julebyer. For å fortelle folk at Hageland har størst utvalg av Julebyer ville vi gi følgerne til Hageland et avslappende pust i en ellers travel førjulstid. Resultatet ble en julekalender på Facebook, med fokus på det store utvalget av produkter innenfor kategorien julebyer.

Juleland adventkalender fra Hageland laget av FJUZ

Løsning

I julebykalenderen blir man introdusert til en av figurene i Julebyen, nemlig Kent. Kent liker ikke julen og det passer dårlig når man bor i selveste juleby.

To barn i Juleby bestemmer seg for å overbevise Kent om at julen er fantastisk! Hver dag frem mot jul gjør barna så godt de kan å få Kent til å se lysere på julen.

Ved å kombinere video, stop motion, foto og lydeffekter skapte vi et univers både voksne og barn lot seg sjarmere av.

Med filmene inkluderte vi følgerene på Facebook til å hjelpe oss å finne ut hvorfor Kent ikke liker julen og holdt konkurranser der følgerne kunne vinne en juleby – dette skapte stort engasjement.

Resultat

Juleland adventkalender fra Hageland laget av FJUZ

Av det totale engasjementet på det som ble postet i desember var nær åtti prosent av alt engasjement på facebook knyttet til julebykalenderen – og det beviser at godt innhold engasjerer!

Følgerne som ikke hadde fulgt med hele veien kunne også gå inn på landingsside til julebyer og se alle episodene der – der fikk man også se Hagelands store utvalg av julebyer. Det ble en merkbar økning i salget av Julebyer, og viktigst av alt: Kent ble overbevist om at julen er fantastisk!

Leder marked Tone Merete Nilsen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone Merete !

Tone er partner og rådgiver i FJUZ. Hun har vært en del av bedriften siden oppstarten i 1996, og jobber i dag med våre større strategiske kundeprosjekter.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone Merete!

slik ser guar.no ut på smartphone og tablet