Maskineriet – Et troverdig og innovativt callsenter

Mange oppfatter kundeservice-bransjen som litt vel pågående. For Maskineriet er det viktig å signalisere at bedriften er en seriøs aktør. I 2017 lagde derfor FJUZ en visuell profil og nettside som både ga selskapet troverdighet overfor kunder og gjorde det attraktivt for potensielle ansatte.

Først litt om Maskineriet

Selv om navnet kanskje er nytt for deg, er sjansen stor for at du har vært i kontakt med Maskineriet. Med kontorer i Skien, Moss og Oslo og blant annet Hafslund Strøm, Canal Digital og Telenor på kundelisten er de et av landets ledende kundeservicesentre med totalt 250 ansatte. I løpet av de siste syv årene har Maskineriet skapt solide kunderelasjoner for noen av landets største aktører innen bransjer som mobiltelefoni og strøm.

Levert: 2017
Produkter: Profil, web, animasjon, foto

Utfordring

Som representant for et ledende merkenavn ønsket Maskineriet en visuell profil som ga dem troverdighet i møtet med kunder. Nettsiden skulle være en viktig støtte for å bygge opp Maskineriet som den ledende aktøren for outsourcing av kundeservice-relaterte tjenester.

I tillegg ønsket Maskineriet tiltrekke å seg flere ansatte. Å fremstille virksomheten som et spennende og attraktivt selskap å jobbe for var derfor helt avgjørende.

Løsning

FJUZ har utviklet ny profil for Maskineriet. Som en innovativ aktør i sin bransje ønsker Maskineriet med sin nye profil å kommunisere at bedriften henger med i den teknologiske utviklingen, og at det er avgjørende for å lykkes. Sammen med kompetanse innen salg og kundeservice er dette et viktig utgangspunkt i den nye visuelle identiteten. Den nye profilen lykkes i å kommunisere dette både mot oppdragsgivere og potensielle ansatte. I tillegg til profil har vi levert ny nettside for Maskineriet. Her er den viktigste oppgaven å formidle hva Maskineriet kan hjelpe potensielle oppdragsgivere med.

Relevant innhold av høy nytteverdi til potensielle og eksisterende oppdragsgivere har også blitt utarbeidet av FJUZ. Animasjonsfilm som forklarer hvordan Maskineriet løser utfordringer skal i kombinasjon med relevante fagartikler løfte frem bedriftens kompetanse.

FJUZ har i tillegg produsert film som fremstiller Maskineriet som en attraktiv arbeidsgiver. Film er effektiv som kommunikasjonsmiddel i sosiale medier som YouTube, og er spesielt relevant når man skal fortelle relevante jobbsøkere om spennende karrieremuligheter i bedriften.

  • FJUZ kommunikasjon webdesign til maskineriet

Resultat

Dette oppdraget er så ferskt at vi fortsatt venter på å se resultater av arbeidet. Vi gleder oss uansett til å følge med på utviklingen til et av Norges mest ambisiøse callsentre!

Prosjektleder Solfrid Kolle

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Solfrid !

Solfrid jobber som prosjektleder i FJUZ, med hovedfokus på digitale prosjekter. Solfrid har erfaring innen både digital kommunikasjon og analyse og har et sterkt engasjement for innholdsmarkedsføring

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Solfrid!