Odds Ballklubb – Flere tribuneslitere

Vi i FJUZ har jobbet med fotballklubben siden 2013. At vi har fått enda flere til å møte opp på Odds kamper er vi så fornøyde med!

Du kjenner vel Odd?
Odds Ballklubb er Norges eldste eksisterende fotballklubb og spiller sine hjemmekamper på Skagerak Arena i Grenland. Odd spiller i eliteserien, og er Norges mestvinnende cuplag med 12 norgesmesterskap.

Levert: 2013
Leveranse: Strategi og rådgivning, konseptutvikling inkl film og foto, annonser digitalt og trykk, diverse profilmateriell og presentasjonsmal

Utfordring

Odds Ballklubb ønsket å øke antall tilskuere på sine hjemmekamper ved å øke salget av sesongkort. FJUZ fikk oppdraget i konkurranse med flere byråer og vårt forslag på hvordan denne utfordringen kunne løses har siden blitt utarbeidet med svært gode resultater.

Løsning

Målet har hele tiden vært å gjøre Odd til et eliteserielag av og for hele Telemark. Sammen har vi lagt en langsiktig strategi med ulike konsepter:

Heltene fra Telemark – Dramatiske bilder av spillerne fra kjente steder i hele Telemark. Målet er å bygge omdømmet til Odd som en klubb for stolte telemarkinger.

Breddefotball – Foto av eliteseriespillerne sammen med barn fra klubbene de selv spilte i som barn. Målet er å bygge Odd sitt omdømme som en klubb for alle.

FJUZ har også laget design til plakater, flyers og annonser for å fremme billettsalg. Disse er brukt både elektronisk og i trykt media. Sammen med Odd har vi ønsket å skape et annerledes visuelt uttrykk.

I tillegg lagde vi en egen landingside for salg av sesongkort på heiaodd.no. som ble ble en naturlig landingsside for digitale kampanjer også i sosiale medier.

Leveransen har totalt bestått av strategi og rådgivning, konseptutvikling inkludert film og foto, annonser digitalt/trykk, diverse profilmateriell og en ny presentasjonsmal. I tillegg har vi digitalisert 40 Odd-låter!

  • spillere i Odd av Per Stian i FJUZ

Resultat

Målet var å øke antall tilskuere til 5 500 – fasit ble totalt over 8000 tilskuere. Antall solgte sesongkort har økt med nesten 50 prosent. Dette er et svært godt resultat for fotballklubben Odd som vi i FJUZ er stolte av å ha bidratt til.

Digital rådgiver Lasse Eriksen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Lasse !

Lasse jobber som digital rådgiver i FJUZ, med spesielt fokus på sosiale medier. Han har bred erfaring med både strategi og annonsering på Facebook og Google.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Lasse!

Foto av fjuz kommunikasjon