SPAR – De gode tilbudene

FJUZ har jobbet med SPAR siden 1996. Å samarbeide med verdens største supermarkedskjede byr på mange muligheter til å løse utfordringer.

Først litt om SPAR.
I Norge har SPAR over 256 butikker. Sammen med EUROSPAR omsetter de årlig for rundt 10 milliarder kroner. Dette gir SPAR en markedsandel på totalt syv prosent. SPAR har en lang og tradisjonsrik historie både internasjonalt og i Norge, og legger vekt på å være engasjert, folkelig og hjelpsom. I butikkene skal kundene finne inspirasjon og et bredt vareutvalg, med fokus på lokalmat.

Levert: 2017
Produkter: Idé, DM, layout og web

Utfordring

Det er sterk konkurranse mellom norske dagligvarebutikker. Å skape trafikk til butikk handler derfor mye om å fortelle pris- og kvalitetsbevisste kunder om gode tilbud. Direkte markedsføring, gjerne forkortet til DM, i form av tilbudsbrosjyrer er viktig for SPAR når inspirasjon og de gode tilbudene skal formidles både nasjonalt og med lokal tilpasning.

Tilbudene varierer fra butikk til butikk, mellom ulike geografiske områder og i forhold til ulike sesonger. Det kreves langsiktig planlegging med tett oppfølging for å sikre godt innhold, feilfri trykk og korrekt distribusjon. I tillegg til DM direkte til kundene følges tilbudene opp med annonser i lokalavis og materiell i butikk. På denne måten ivaretas en helhetlig profil i tilbudene ut til kunden.

Løsning

Siden 1996 har FJUZ både produsert kundeaviser og butikkmateriell, i tillegg til å være en taktisk partner i forhold til trykk og distribusjon ut til kunde. Slik har vi kontroll over hele prosessen, noe som sikrer at resultatet blir bra. FJUZ og SPAR samarbeider tett i idéfaser.

I tillegg til DM og butikkmateriell har vi levert inspirasjons- og oppskriftshefter og annen sesongavhengig kommunikasjon. FJUZ har også laget påskekampanje med eget materiell i butikk og konkurranse i sosiale medier.

  • Tilbudsavis for Spar illustrert av FJUZ

Resultat

Spar Oppskriftshefte Jul laget av FJUZ

Tett personlig oppfølging fra kunderådgiveren vår har gitt ønsket resultat hos SPAR. Tilpasset layout på tilbud fra butikk til butikk på ukentlig basis kombinert med gunstige priser på trykk og distribusjon gir SPAR økte marginer. I kombinasjon med andre markedsaktiviteter hos SPAR har dette gitt en total vekst i omsetningen som både SPAR og vi i FJUZ er stolte av.

Norita Fridheim rådgiver Fjuz reklamebyrå

Rådgiver Norita Fridheim

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Norita !

Norita jobber som rådgiver og prosjektleder for SPAR. Hun har selv lang erfaring med strategisk markedskommunikasjon i Norgesgruppen og nå som rådgiver innen detalj- og dagligvarehandel i FJUZ.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Norita!

Norita Fridheim rådgiver Fjuz reklamebyrå
foto-fjuz-kommunikasjon