Hageland – der kunnskapen gror

Hageland startet sitt samarbeid med FJUZ høsten 2018, og sammen har vi løst flere spennende oppgaver. Våren 2019 ble ny nettside lansert, og i dag jobber vi sammen om å løse en rekke oppgaver knyttet til strategi, idé og design. I tillegg leverer FJUZ film, foto og tekst til blant annet trykt DM og sosiale medier.  

Først litt om Hageland 

Hageland er en av Norges største hagesenterkjeder. Hos alle de 107 sentrene får kunder gode gartnerråd og et rikt utvalg av blomster, planter og hagemøbler.

Hageland ønsker å være stedet der kunnskapen gror. Hvert hagesenter har fokus på fagkompetanse, med egen gartner som gir veiledning til kundene slik at de lykkes med sine blomster og planter. Mitt Hageland er Hagelands egen kundeklubb, der medlemmene får eksklusive tilbud og informasjon om stell av planter og blomster.

Levert: 2019
Produkter: Strategi, idé, nettside, tekst, film og foto

Dette ønsket Hageland

Det aller viktigste for Hageland er økt kjennskap til sin merkevare og å formidle hvor kunden finner sitt nærmeste hagesenter. Det er 107 sentre, spredt over hele landet med et rikt og variert utvalg. Hos sitt Hageland skal kunden få tilgang til kunnskap om stell av blomster og planter. Dette har vært FJUZ sitt hovedfokus i all markedsføring for Hageland.

Våren er høysesong for Hageland. Tidlig sesongstart er derfor viktig. Været og temperaturen på våren vil alltid variere, men inne i et hvert Hageland er det garantert vår.

Kundeklubbmedlemmer handler betydelig mer enn andre kunder. Å øke kjennskap og antall medlemmer til kundeklubben Mitt Hageland er også en svært spennende oppgave FJUZ har jobbet strategisk med og utviklet flere kampanjer for.

  • blomster-i-potte-fra-hageland
  • sommerblomster-i-krukke

Ny nettside for Hageland

Våren 2019 lanserte FJUZ nye nettsider for Hageland. Nye hageland.no skaper inspirasjon og interesse for det gode livet i hagen. Her er det enkelt å finne sitt lokale Hageland, og kampanjer i de ulike hagesentrene. Nettsiden er også landingsside for aktiviteter fra Instagram og Facebook. Dette er viktige sosiale medier kanaler som skaper kjennskap til kampanjer og øker antall besøkende til de 107 lokale hagesentrene.

På nettsiden kan kundene enkelt navigere. Kundene finner et rikt utvalg av blomster, planter og hagemøbler. Fakta og pris er god kjøpshjelp og hagemøbler kan også bestilles i nettbutikken med click and collect.

FJUZ produserer nyttig innhold som stelletips og fakta om planter og blomster. Slik hjelper hageland.no flere hageinteresserte i å lykkes med sine hageprosjekter. Kunden finner også gode råd om hvordan hagen og hagemøbler vedlikeholdes.

På nettsiden kan kunden enkelt melde seg inn i kundeklubben, Mitt Hageland, og til enhver tid finne eksklusive og relevante medlemstilbud.

Her kan du besøke hageland.no

Nettside designet og programmert av FJUZ

Foto

Inspirerende foto er viktig i all kommunikasjon FJUZ lager for Hageland. Foto underbygger Hagelands identitet som faghandler og stedet for kvalitet i sitt vareutvalg.

Når den gode følelsen skal formidles, fortelles den alltid best med gode foto. Våre fotografer jobber alltid i team med kreativt ansvarlig AD.

Vi ønsker å skape en helhetlig historie for hver sesonger – året rundt. Enten det er å grave i jorda for å så sommerens vakre sommerblomster,  inspirere til å fornye utemøbler eller å skape stemningsfulle høytider.

Hageland sitt uttrykk er personlig og skal formidle entusiasme for kunnskap om sitt fagfelt.

  • inngangsparti-var-hageland
  • Vårblomster på brygga i krokker fra hageland-ii
  • utekjøkken-fra-hageland
  • lindholm-spisegruppe-fra-hageland

Film

Å dele gode råd og stelletips er viktig for Hageland. Film er et naturlig og effektivt virkemiddel vi vet fanger oppmerksomhet. FJUZ har laget flere korte filmer som brukes i sosiale medier eller i tilknytning til artikler på hageland.no.

Til tv-program der Hageland er sponsor har vi laget ulike vignetter. Målet for disse er å øke kjennskapen til merkevaren og å fokusere på at Hageland har et stort antall hagesenter.

Det er viktig for Hageland å vise frem og dele kunnskapen kundene kan benytte seg av hos sitt lokale hagesenter.

Vi har derfor også laget korte filmer fra ulike hagesenter der de ansatte presenterer sitt vareutvalg sammen med nyttig veiledning om produktet.

Film inspirerer til at arbeid i hagen er kvalitetstid. Vi har derfor flere strategiske samarbeidet med influencers. Det er influencers selv som plukker ut sine favoritter for å vise hvordan blomster, planter og møbler kan settes sammen til inspirasjon for andre.

Hageland Kartoteket – spesielt til medlemmer i Mitt Hageland

Hagekartoteket til lageland ide av FJUZ

Hagekartoteket er premie til nye medlemmer i Mitt Hageland. Kartoteket skal også være en hyggelig gave til kunder man ønsker gi en ekstra oppmerksomhet til.

Kartoteket bygger opp under konseptet Der kunnskapen gror, med er ulike kort om temaer knyttet til fakta og stell av blomster og planter.

For å presentere Hagekartoteket digitalt og i butikk har vi laget animasjonsfilmer til hvert tema, artikler på nettsiden, konkurranser og plakater til butikk.

Du finner mer informasjon om Hagekartoteket her

Et samarbeid med gode resultater

sommerblomster fra Hageland nettside laget av FJUZ

Hageland og FJUZ samarbeider tett. Sammen har vi siden høsten 2019 skapt gode resultater.

Økt trafikk til nettsiden gjennom konkurranser og kampanjer i blant annet sosiale medier, har resultert i et økt engasjement for merkevaren. Dette var et av Hagelands mål for sin digitale satsning.

Faglig godt innhold sammen med inspirerende foto og film gir ønsket resultat. Arbeidet støtter opp under Hagelands ønskede posisjon som en landsdekkende fagkjede, der hvert hagesenter har sin egen sjarm og ekspertise.

Ønsker du å se flere av våre arbeid? Ta en titt her

Leder marked Tone Nilsen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone !

Tone er partner og rådgiver i FJUZ. Hun har vært en del av bedriften siden oppstarten i 1996, og jobber i dag med våre større strategiske kundeprosjekter.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone!

Hello?

Det er moteuke i den lille storbyen

Skien Fashion Week

24. – 27. april ønsker Skien By velkommen til moteuke med våren og sommerens trender på programmet. Butikkene i Skien sentrum presenterer vårens nyheter i deilige farger, nytt design og vårlige snitt. Skien Fashion Week inneholder events, kundekvelder, leverandørbesøk, lanseringer, gjenbruk, bobler, moteshow, goodiebags og mye mye mer.

FJUZ kommunikasjon har sammen med Skien By utviklet idé, og står bak design, foto og filmproduksjon til Skien Fashion Week. I tillegg har FJUZ produsert et eget magasin som distribueres til innbyggerne. Magasinet er også elektronisk og kan leses her. FJUZ har vært prosjektleder og produsert alt innhold til magasinet, som har et opplag på 23 000 eksemplarer.

Dette er Skien By

Skien By er en forening for næringsdrivere og gårdeiere i Skien sentrum. Foreningen jobber for å fremme Skien sentrum som et spennende sted for næring, kultur og bosetting. Siden oppstarten av foreningen har FJUZ kommunikasjon jobbet tett med konsept, idé og produksjon av markedsmateriell. Målet med arbeidet er alltid å få innbyggerne i Skien til å bruke byens butikker, spisesteder og å delta på arrangementer i sentrum.

Skien By skal skape et aktivt sentrum med handel i fokus, samtidig som det skal legge til rette for gode og nye virksomheter. Skien skal være “Den lille storbyen” med fokus på kompetansen til de gode driverne i sentrum, det gode vertskap og de unike konseptene.

  • Motefoto fra Skien Fashion week av FJUZ kommunikasjon
  • Skien Fashion week magasin laget av FJUZ kommunikasjon

Rådgiver Ann Kristin Lassen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Ann Kristin !

Ann Kristin jobber som rådgiver i FJUZ, og har lang erfaring med konseptutvikling og større kampanjer. Ann Kristin har tidligere jobbet med markedskommunikasjon i Telenor.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Ann Kristin!

Hello?

Banken for Telemark og telemarkinger

Levert: 2018
Produkter: Film

Bakgrunnen for filmen

Filmen om banken for Telemark og telemarkinger er en reise. I utgangspunktet er filmen en reise fra den mektige Gaustatoppen, helt ut til vakre Jomfruland.

Vi liker å kalle Telemark for Norge i miniatyr – og det er kanskje fordi det rett og slett er sant. Det ble derfor helt naturlig å starte øverst i Rjukan for å ta turen gjennom Bø og Gvarv, videre til Grenland med byliv og industri og ende opp i den vakre skjærgården utenfor Kragerø.

Se hele filmen her

Foto fra filmen om Telemark og telemarkinger for Sparebank 1 produsert av FJUZ

Historiene bak historien

Reisen i filmen er mye mer enn fysisk forflytning. Den handler om en reise i livet, der vi veksler mellom arbeid og lek.

Vi starter også her øverst i fylket vårt. Menneskets nysgjerrighet og oppfinnsomhet er uten grenser – vi setter oss høye mål. På Rjukan skapte telemarkinger noe som kom hele verden til gode – elektrisitet med vannkraft.

Men livet handler om mer enn arbeid og alvorlighet – og turen videre nedover i fylket vårt stopper naturlig nok på Country Festivalen i Seljord.

For å vise veien videre skapes gjenkjennelse. Den flotte skogen før Vefall der man når Bø-slettene kjenner de fleste igjen.

Fra Lindheim Ølkompani fra filme Sparebank 1 Telemark laget av FJUZ
Victoria på Telemarkskanalen fra filmen om Sparebank 1 Telemark laget av FJUZ

Vi lokkes ut på eventyr

Det er vel ikke lov å lage en film om Telemark og telemarkinger uten å ha med Victoria seilende på kanalen. Det ønsket vi også. Den symboliserer det unike ved fylket. Med sine fascinerende, og ikke minst svært historisk viktige sluser.

Men båten i seg selv lokker oss alle til et sted der vi finner ro og kan nyter naturen. Klippet er fra den mest populære strekningen langs kanalen mellom Lunde og Flåbygd i juli.

Gvarv er det området i Norge der det produseres flest epler. Bakgrunnen er det ideelle klimaet vi kan spille på lag med. Vi ble ønsket velkommen av en travel tobarnsmor og mannen hennes blant epletrær i full blomst på Lindheim – det var utrolig gøy.

Familien har bevist at lidenskap og overmot kan gi overraskende resultater. Her lager de heller ikke eplemost eller eplesyltetøy, men øl – der epler er èn av flere ingredienser.

Se hele filmen her

herøya eramet fra filme Sparebank 1 Telemark laget av FJUZ
Skien Danse og ballettsenter Foto fra filmen om Telemark og telemarkinger for Sparebank 1 produsert av FJUZ

Festen har en start, men tar den noen gang slutt?

Porsgrunn Internasjonale Teaterfestival er stedet der grenser sprenges og gatene strutter av kreativitet og fest – helt til neste dag.

Men festen tar slutt, og det er arbeid og alvoret ved å tjene til livets opphold som oftest fyller hverdagene. Mannen som ror mellom Herøya og Flakvarp hadde selv en bestefar som i sin tid rodde den samme strekningen til jobb på datidens smelteverk; Metalurgen.

Men Metalurgen heter i dag Eramet, og er en moderne industribedrift som leverer raffinerte manganlegeringer til stålprodusenter over hele verden – tuftet på norske industritradisjoner og bærekraftig høyteknologi.

Veien videre ut mot skjærgården, der den også ender og handlet om kontrastene.

Historisk sett var vi vikinger  og neppe brobyggere. I dag er Telemark et knutepunkt for industri og nettopp brobygging. Vi er en del av en verdensindustri.

Vi avsluttet turen gjennom Telemark, ytterst i skjærgården utenfor Jomfruland. Det karakteristiske St.Hansbålet brenner vakkert og kajakkpadleren søker sine egne veier videre blant spennende holmer og skjær.

Det er slik vi er, vi skal videre. Da gjelder det å se alle mulighetene – de nære, og de helt fjerne.

Se hele filmen om til Sparebank 1 Telemark her

Skjærgården i Telemark fra filme Sparebank 1 Telemark laget av FJUZ

Byråleder og partner Lene Syvertsen Olsson

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Lene !

Lene er byråleder og partner i FJUZ. Hun er utdannet statsviter, og har tidligere jobbet for NRK og LHL, før hun startet i FJUZ for 8 år siden. Lene brenner for et sterkt regionalt næringsliv, og sitter i styret i blant annet Grenland Næringsforening og fotballklubben Odd.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Lene!

Hello?

Hageland elsker ikke bare hage, men også jul!

Levert: 2018
Produkter: Film, Sosiale Medier, Animasjon

Utfordring

Hver jul fyller Hageland butikkene med deilig julestemning, vakker pynt og julebyer. Sistnevne er en voksende tradisjon i Norge, og i julen 2018 ville Hageland ha fokus på Julebyer for å øke kjennskap til produktene og øke salget.

Utfordringen var at få vet hvor man får tak i julebyer. For å fortelle folk at Hageland har størst utvalg av Julebyer ville vi gi følgerne til Hageland et avslappende pust i en ellers travel førjulstid. Resultatet ble en julekalender på Facebook, med fokus på det store utvalget av produkter innenfor kategorien julebyer.

Juleland adventkalender fra Hageland laget av FJUZ

Løsning

I julebykalenderen blir man introdusert til en av figurene i Julebyen, nemlig Kent. Kent liker ikke julen og det passer dårlig når man bor i selveste juleby.

To barn i Juleby bestemmer seg for å overbevise Kent om at julen er fantastisk! Hver dag frem mot jul gjør barna så godt de kan å få Kent til å se lysere på julen.

Ved å kombinere video, stop motion, foto og lydeffekter skapte vi et univers både voksne og barn lot seg sjarmere av.

Med filmene inkluderte vi følgerene på Facebook til å hjelpe oss å finne ut hvorfor Kent ikke liker julen og holdt konkurranser der følgerne kunne vinne en juleby – dette skapte stort engasjement.

Resultat

Juleland Adventkalender for Hageland laget av FJUZ

Av det totale engasjementet på det som ble postet i desember var nær åtti prosent av alt engasjement på facebook knyttet til julebykalenderen – og det beviser at godt innhold engasjerer!

Følgerne som ikke hadde fulgt med hele veien kunne også gå inn på landingsside til julebyer og se alle episodene der – der fikk man også se Hagelands store utvalg av julebyer. Det ble en merkbar økning i salget av Julebyer, og viktigst av alt: Kent ble overbevist om at julen er fantastisk!

Leder marked Tone Nilsen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone !

Tone er partner og rådgiver i FJUZ. Hun har vært en del av bedriften siden oppstarten i 1996, og jobber i dag med våre større strategiske kundeprosjekter.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone!

Hello?

Guard Automation – Takler morgendagens utfordringer

Guard Automation ønsket å signalisere at selskapet har kompetansen til å løse morgendagens utfordringer. Basert på grundig strategiarbeid har FJUZ i 2017 skapt en interaktiv nettside som kommuniserer virksomhetens styrker og forteller de gode historiene om utfordringene som de ansatte løser.

Først litt om Guard

Guard Automation er førende leverandør av industriell automasjon og systemintegrasjon i Norge og Sverige. Siden 1984 har Guard levert komplette, integrerte løsninger for vei og bane og vann, produksjonsindustri og smarte bygg.

Levert: 2017
Produkter: webdesign og film guard.no

Utfordringen

Guard Automation mente at den eksisterende nettsiden ikke formidlet at selskapet er en aktiv medspiller innen utviklingen i industriell produksjon, den såkalte Industri 4.0-revolusjonen, Kunden ønsket en moderne nettside med webdesign og struktur som ga besøkende tillit til at Guard har den kompetansen som skal til for å løse morgendagens utfordringer for sine kunder.

Det var også viktig at nettsiden skulle kommunisere den gode historien rundt oppgavene og tjenestene som de ansatte i Guard utfører.

  • slik ser guar.no ut på smartphone og tablet

Løsning

FJUZ gjorde et grundig strategiarbeide for å identifisere Guards mål og målgrupper for den nye nettsiden. Det var avgjørende å prioritere hvilket innhold som skulle ha primærfokus, og deretter lage et intuitivt interaksjonsdesign.

Den røde tråden gjennom arbeidet vårt var å gi målgruppen trygghet om at leverandøren de møter

forstår hvordan man tilrettelegger for bærekraftig utvikling.

Det var også viktig å tydeliggjøre at Guard Automation er et godt valg av partner. Ikke bare når det gjelder det å identifisere løsninger, men også at de har den kompetansen som skal til for å effektivisere og forbedre kundenes utfordringer.

  • Guard.no laget av FJUZ kommunikasjon

Resultat

slik ser guar.no ut på smartphone og tablet

Dette oppdraget er så ferskt at vi fortsatt venter på å se resultater av arbeidet!

Digital Leder Solfrid Djuve

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Solfrid !

Solfrid jobber som prosjektleder i FJUZ, med hovedfokus på digitale prosjekter. Solfrid har erfaring innen både digital kommunikasjon og analyse og har et sterkt engasjement for innholdsmarkedsføring

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Solfrid!

Hello?

Skien By – Kjærlighet til den lille storbyen

Vi i FJUZ elsker Skien! Å jobbe for at flere skal oppdage den fine byen er derfor en oppgave vi gjør med glede og stolthet!

Først litt om foreningen Skien By
Ønsket om å fremme Skien som et flott sted å bo, handle og få med seg kulturelle opplevelser, gjorde at næringsdrivende og gårdeiere i sentrum av byen i 2014 etablerte foreningen Skien By. Ambisjonen er å skape et aktivt sentrum med fokus på lørdagshandelen og å legge til rette for nye virksomheter som skal leve lenge i Skien. Foreningen ønsker å fremstille Skien som «Den lille storbyen», som er moderne, men med historisk forankring. Å skape gode positive holdninger hos alle som bruker byen er avgjørende.

Levert: 2017
Produkter: Strategi, profil, magasin, foto, film, tekst web

Utfordring

Næringsdrivende og gårdeiere i Skien sentrum hadde et stort behov for å få flere til å bruke byen, fremsnakke den og benytte seg av tilbudene sentrum har å by på. De ønsket flere nyetableringer som kunne øke engasjement og handel, med spesielt fokus på lørdagshandelen.

Det var et behov for å lage en samlet presentasjon av handelsarealer i Skien. Lokalene som var ledige ønsket man å fylle med aktører som hadde ønske om å drive handel i sentrum av byen.

Løsning

Skien By ble stiftet i 2014 for å fremme Skien sentrum som en synlig og levende by. FJUZ har siden oppstart av Skien By jobbet med utvikling av en samlende strategi og egen profil for Skien.

Vi har valgt å fortelle den personlige historien om byen: Hva som skjer, hvem som jobber der, og hvilke aktiviteter det finnes for hvem. Vi har hatt et sterkt ønske om å fremme og la befolkningen bli kjent med velkjente ansikter og livet i byen.

Den røde tråden gjennom alt som Skien By forteller, er å skape stolthet for Skien. FJUZ  jobber i dag tett med Skien By for å legge en målrettet strategi, og er dessuten innholdsleverandør av tekst, foto og film til foreningens nettside, Instagram- og Facebook-kontoer. Godt innhold i sosiale medier har vært en viktig drivkraft for å øke antall følgere i sosiale medier.

Vi jobber alltid ut fra tanken om at innhold på Facebook og Instagram må være relevant for publikum. FJUZ designer dessuten butikkmateriell og papirmagasiner for foreningen.

Resultatet

Merkevaren Skien By har etablert seg som en felles avsender for handelstanden i sentrum. Skien By er i dag en viktig arena for samarbeid mellom butikker og med andre kulturaktiviteter.

Siden starten i 2014 har Skien By og FJUZ jobbet tett både med strategi og innhold. Sammen har vi justert og videreutviklet kommunikasjonen – spesielt har vi jobbet for å få nettsidene høyere på resultatlisten ved søk (SEO). Dette har gitt svært gode resultater organisk, altså at man ikke har betalt for annonsering, og har vært spesielt vellykket knyttet til salg av gavekort og aktivitetskalender for Skien By. Vi ser også at interessen for foreningen Skien By er økende på nettsiden, som de siste årene har fått økt trafikk. På Instagram har en målrettet emneknagg-strategi vært viktig.

I dag brukes #skienby som en viktig emneknagg av mange for hva som skjer i Skien sentrum.

Rådgiver Ann Kristin Lassen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Ann Kristin !

Ann Kristin jobber som rådgiver i FJUZ, og har lang erfaring med konseptutvikling og større kampanjer. Ann Kristin har tidligere jobbet med markedskommunikasjon i Telenor.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Ann Kristin!

Hello?

Floriss – Begeistrer med blomster!

Gjennom profilarbeid, innhold og kommunikasjonskampanjer har FJUZ hjulpet Floriss med å få en tydelig stemme som engasjerer.

Litt om Floriss

Med over 90 butikker er Floriss Norges største franchisekjede innen blomster. Kjedens store lidenskap er blomster av høy kvalitet og et sterkt sosialt engasjement. Floriss støtter blant annet treplanting i Kenya, Roser med mening og samarbeider med treverksbedrifter der målet er å hjelpe Masai-kvinner.

Levert: 2017
Produkter: Profil, foto, web

Utfordring

Floriss opplevde at kjeden ikke hadde noen tydelig stemme, og ønsket et byrå som kunne bistå med å skape en helhetlig kommunikasjon som begeistret både kunder og franchisetakere.

Butikkmateriell, nett- og printannonser og Floriss’ egen hjemmeside måtte bedre støtte opp under kjedens kjerneverdier: kunnskap, lidenskap og kvalitet.  I tillegg ønsket Floriss å skape økt engasjement i sosiale medier for å øke trafikk til nettsiden og antall besøk i butikk.

Floriss hadde også behov for en helhetlig kommunikasjonsplattform som begeistret både kunder og franchisetakere.

Løsning

Alle butikkene til Floriss er drevet av franchisetakere, derfor er det viktig at de ansatte i butikkene lar seg begeistre av kampanjene og tar i bruk butikkmaterialet de får tilsendt. Sammen med Floriss har FJUZ stått for idé, tatt alle bilder, laget film og laget materiell til en rekke kampanjer:

Faste ukestilbud, Flower Friday – der man hver fredag får 50 prosent rabatt på bukett nummer to – og Floriss Rosegaranti, som faktisk er Norges beste rosegaranti.

Nettopp fordi butikkene er selvstendige er også franchisetagerne en viktig målgruppe. Intern stolthet, økt kunnskap om blomster og tips om hvordan de ansatte kan møte kunden med service i salgssituasjoner har blitt løst med interne kampanjer.

Resultat

Floriss har opplevd sterk vekst i engasjementet i sosiale medier.  På Facebook og Instagram har blomsterkjeden nådd fram med inspirerende bilder av vakre buketter og nyttige tips om blomster.

Bilder har også blitt delt av influencere og har uten tvil gitt positivt omdømme. Floriss opplever en økning i besøkende i butikkene og en vekst i antall besøk på nettsiden.

Leder marked Tone Nilsen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone !

Tone er partner og rådgiver i FJUZ. Hun har vært en del av bedriften siden oppstarten i 1996, og jobber i dag med våre større strategiske kundeprosjekter.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone!

Hello?

Maskineriet – Et troverdig og innovativt callsenter

Mange oppfatter kundeservice-bransjen som litt vel pågående. For Maskineriet er det viktig å signalisere at bedriften er en seriøs aktør. I 2017 lagde derfor FJUZ en visuell profil og nettside som både ga selskapet troverdighet overfor kunder og gjorde det attraktivt for potensielle ansatte.

Først litt om Maskineriet

Selv om navnet kanskje er nytt for deg, er sjansen stor for at du har vært i kontakt med Maskineriet. Med kontorer i Skien, Moss og Oslo og blant annet Hafslund Strøm, Canal Digital og Telenor på kundelisten er de et av landets ledende kundeservicesentre med totalt 250 ansatte. I løpet av de siste syv årene har Maskineriet skapt solide kunderelasjoner for noen av landets største aktører innen bransjer som mobiltelefoni og strøm.

Levert: 2017
Produkter: Profil, web, animasjon, foto

Utfordring

Som representant for et ledende merkenavn ønsket Maskineriet en visuell profil som ga dem troverdighet i møtet med kunder. Nettsiden skulle være en viktig støtte for å bygge opp Maskineriet som den ledende aktøren for outsourcing av kundeservice-relaterte tjenester.

I tillegg ønsket Maskineriet tiltrekke å seg flere ansatte. Å fremstille virksomheten som et spennende og attraktivt selskap å jobbe for var derfor helt avgjørende.

Løsning

FJUZ har utviklet ny profil for Maskineriet. Som en innovativ aktør i sin bransje ønsker Maskineriet med sin nye profil å kommunisere at bedriften henger med i den teknologiske utviklingen, og at det er avgjørende for å lykkes. Sammen med kompetanse innen salg og kundeservice er dette et viktig utgangspunkt i den nye visuelle identiteten. Den nye profilen lykkes i å kommunisere dette både mot oppdragsgivere og potensielle ansatte. I tillegg til profil har vi levert ny nettside for Maskineriet. Her er den viktigste oppgaven å formidle hva Maskineriet kan hjelpe potensielle oppdragsgivere med.

Relevant innhold av høy nytteverdi til potensielle og eksisterende oppdragsgivere har også blitt utarbeidet av FJUZ. Animasjonsfilm som forklarer hvordan Maskineriet løser utfordringer skal i kombinasjon med relevante fagartikler løfte frem bedriftens kompetanse.

FJUZ har i tillegg produsert film som fremstiller Maskineriet som en attraktiv arbeidsgiver. Film er effektiv som kommunikasjonsmiddel i sosiale medier som YouTube, og er spesielt relevant når man skal fortelle relevante jobbsøkere om spennende karrieremuligheter i bedriften.

  • FJUZ kommunikasjon webdesign til maskineriet

Resultat

FJUZ har med glede fulgt utviklingen til et av Norges mest ambisiøse callsenter! Både logo og profil er i dag godt etablert hos kunder og ansatte og nettsiden fungerer godt som landingsside for kunder som ønsker å bli kjent med Maskineriet, poster i sosiale medier og potensielt nyansatte som vil ha mer informasjon.

Digital Leder Solfrid Djuve

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Solfrid !

Solfrid jobber som prosjektleder i FJUZ, med hovedfokus på digitale prosjekter. Solfrid har erfaring innen både digital kommunikasjon og analyse og har et sterkt engasjement for innholdsmarkedsføring

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Solfrid!

Hello?

Flower Friday – Skal det være en fredagsbukett?

Gjennom profilarbeid, innhold og kommunikasjonskampanjer har FJUZ under 2017 hjulpet Floriss med å øke fokuset på blomster som en naturlig del av helgen.

Floriss har opplevd sterk vekst i engasjementet i sosiale medier. Spesielt på Instagram har blomsterkjeden nådd fram med inspirerende bilder av vakre buketter og gode råd om blomster.

Levert: 2017
Produkter: Konsept, annonser, foto, film

Ufordring

Blomsterbransjen har i lengre tid blitt utfordret av matbutikker, kiosker og bensinstasjoner som også tilbyr blomster som en del av sitt sortiment. Å trekke kundene inn i butikken var avgjørende, og Floriss ønsket derfor å finne en anledning i hverdagen der blomster er en naturlig del av handelen. Helgehandelen ble derfor en anledning å ta tak i, med et spesielt fokus på helgehandel.

Løsning

Vi har valgt å fokusere på helgehandelen. Konseptet Flower Friday skal spre glede og være til støtte for å øke salget av blomster som en naturlig del av forberedelsene til en hyggelig helg. Utvalg og kvalitet står i fokus i all kommunikasjon og bygger på Floriss’ kjerneverdier kunnskap, lidenskap og kvalitet.

FJUZ har utarbeidet strategi for profil og designet materiell i butikk i tillegg til produksjon av materiell og innhold. Vi har også gjennomført kampanjen på floriss.no og i sosiale medier. Alle bilder er tatt av våre egne fotografer. I tillegg til dette er reklamefilm for riksdekkende TV laget av FJUZ.

Resultat

FJUZ kommunikasjon tar vakre bilder av Floriss sine fantastiske blomster

Floriss har opplevd sterk vekst i engasjementet i sosiale medier. På Facebook og  Instagram har blomsterkjeden nådd fram med inspirerende bilder av vakre buketter og gode råd om blomster.

Flere bilder er blitt delt av influencere og har uten tvil gitt positivt omdømme og gode resultater. Floriss opplever en økning i antall besøkende til butikkene og en vekst i antall besøk på nettsiden.

Leder marked Tone Nilsen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone !

Tone er partner og rådgiver i FJUZ. Hun har vært en del av bedriften siden oppstarten i 1996, og jobber i dag med våre større strategiske kundeprosjekter.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone!

Hello?