Hageland – der kunnskapen gror

Hageland startet sitt samarbeid med FJUZ høsten 2018, og sammen har vi løst flere spennende oppgaver. Våren 2019 ble ny nettside lansert, og i dag jobber vi sammen om å løse en rekke oppgaver knyttet til strategi, idé og design. I tillegg leverer FJUZ film, foto og tekst til blant annet trykt DM og sosiale medier.  

Først litt om Hageland 

Hageland er en av Norges største hagesenterkjeder. Hos alle de 107 sentrene får kunder gode gartnerråd og et rikt utvalg av blomster, planter og hagemøbler.

Hageland ønsker å være stedet der kunnskapen gror. Hvert hagesenter har fokus på fagkompetanse, med egen gartner som gir veiledning til kundene slik at de lykkes med sine blomster og planter. Mitt Hageland er Hagelands egen kundeklubb, der medlemmene får eksklusive tilbud og informasjon om stell av planter og blomster.

Levert: 2019
Produkter: Strategi, idé, nettside, tekst, film og foto

Dette ønsket Hageland

Det aller viktigste for Hageland er økt kjennskap til sin merkevare og å formidle hvor kunden finner sitt nærmeste hagesenter. Det er 107 sentre, spredt over hele landet med et rikt og variert utvalg. Hos sitt Hageland skal kunden få tilgang til kunnskap om stell av blomster og planter. Dette har vært FJUZ sitt hovedfokus i all markedsføring for Hageland.

Våren er høysesong for Hageland. Tidlig sesongstart er derfor viktig. Været og temperaturen på våren vil alltid variere, men inne i et hvert Hageland er det garantert vår.

Kundeklubbmedlemmer handler betydelig mer enn andre kunder. Å øke kjennskap og antall medlemmer til kundeklubben Mitt Hageland er også en svært spennende oppgave FJUZ har jobbet strategisk med og utviklet flere kampanjer for.

  • blomster-i-potte-fra-hageland
  • sommerblomster-i-krukke

Ny nettside for Hageland

Våren 2019 lanserte FJUZ nye nettsider for Hageland. Nye hageland.no skaper inspirasjon og interesse for det gode livet i hagen. Her er det enkelt å finne sitt lokale Hageland, og kampanjer i de ulike hagesentrene. Nettsiden er også landingsside for aktiviteter fra Instagram og Facebook. Dette er viktige sosiale medier kanaler som skaper kjennskap til kampanjer og øker antall besøkende til de 107 lokale hagesentrene.

På nettsiden kan kundene enkelt navigere. Kundene finner et rikt utvalg av blomster, planter og hagemøbler. Fakta og pris er god kjøpshjelp og hagemøbler kan også bestilles i nettbutikken med click and collect.

FJUZ produserer nyttig innhold som stelletips og fakta om planter og blomster. Slik hjelper hageland.no flere hageinteresserte i å lykkes med sine hageprosjekter. Kunden finner også gode råd om hvordan hagen og hagemøbler vedlikeholdes.

På nettsiden kan kunden enkelt melde seg inn i kundeklubben, Mitt Hageland, og til enhver tid finne eksklusive og relevante medlemstilbud.

Her kan du besøke hageland.no

Nettside designet og programmert av FJUZ

Foto

Inspirerende foto er viktig i all kommunikasjon FJUZ lager for Hageland. Foto underbygger Hagelands identitet som faghandler og stedet for kvalitet i sitt vareutvalg.

Når den gode følelsen skal formidles, fortelles den alltid best med gode foto. Våre fotografer jobber alltid i team med kreativt ansvarlig AD.

Vi ønsker å skape en helhetlig historie for hver sesonger – året rundt. Enten det er å grave i jorda for å så sommerens vakre sommerblomster,  inspirere til å fornye utemøbler eller å skape stemningsfulle høytider.

Hageland sitt uttrykk er personlig og skal formidle entusiasme for kunnskap om sitt fagfelt.

  • inngangsparti-var-hageland
  • Vårblomster på brygga i krokker fra hageland-ii
  • utekjøkken-fra-hageland
  • lindholm-spisegruppe-fra-hageland

Film

Å dele gode råd og stelletips er viktig for Hageland. Film er et naturlig og effektivt virkemiddel vi vet fanger oppmerksomhet. FJUZ har laget flere korte filmer som brukes i sosiale medier eller i tilknytning til artikler på hageland.no.

Til tv-program der Hageland er sponsor har vi laget ulike vignetter. Målet for disse er å øke kjennskapen til merkevaren og å fokusere på at Hageland har et stort antall hagesenter.

Det er viktig for Hageland å vise frem og dele kunnskapen kundene kan benytte seg av hos sitt lokale hagesenter.

Vi har derfor også laget korte filmer fra ulike hagesenter der de ansatte presenterer sitt vareutvalg sammen med nyttig veiledning om produktet.

Film inspirerer til at arbeid i hagen er kvalitetstid. Vi har derfor flere strategiske samarbeidet med influencers. Det er influencers selv som plukker ut sine favoritter for å vise hvordan blomster, planter og møbler kan settes sammen til inspirasjon for andre.

Hageland Kartoteket – spesielt til medlemmer i Mitt Hageland

Hagekartoteket til lageland ide av FJUZ

Hagekartoteket er premie til nye medlemmer i Mitt Hageland. Kartoteket skal også være en hyggelig gave til kunder man ønsker gi en ekstra oppmerksomhet til.

Kartoteket bygger opp under konseptet Der kunnskapen gror, med er ulike kort om temaer knyttet til fakta og stell av blomster og planter.

For å presentere Hagekartoteket digitalt og i butikk har vi laget animasjonsfilmer til hvert tema, artikler på nettsiden, konkurranser og plakater til butikk.

Du finner mer informasjon om Hagekartoteket her

Et samarbeid med gode resultater

sommerblomster fra Hageland nettside laget av FJUZ

Hageland og FJUZ samarbeider tett. Sammen har vi siden høsten 2019 skapt gode resultater.

Økt trafikk til nettsiden gjennom konkurranser og kampanjer i blant annet sosiale medier, har resultert i et økt engasjement for merkevaren. Dette var et av Hagelands mål for sin digitale satsning.

Faglig godt innhold sammen med inspirerende foto og film gir ønsket resultat. Arbeidet støtter opp under Hagelands ønskede posisjon som en landsdekkende fagkjede, der hvert hagesenter har sin egen sjarm og ekspertise.

Ønsker du å se flere av våre arbeid? Ta en titt her

Leder marked Tone Nilsen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone !

Tone er partner og rådgiver i FJUZ. Hun har vært en del av bedriften siden oppstarten i 1996, og jobber i dag med våre større strategiske kundeprosjekter.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone!

Hello?

Det er moteuke i den lille storbyen

Skien Fashion Week

24. – 27. april ønsker Skien By velkommen til moteuke med våren og sommerens trender på programmet. Butikkene i Skien sentrum presenterer vårens nyheter i deilige farger, nytt design og vårlige snitt. Skien Fashion Week inneholder events, kundekvelder, leverandørbesøk, lanseringer, gjenbruk, bobler, moteshow, goodiebags og mye mye mer.

FJUZ kommunikasjon har sammen med Skien By utviklet idé, og står bak design, foto og filmproduksjon til Skien Fashion Week. I tillegg har FJUZ produsert et eget magasin som distribueres til innbyggerne. Magasinet er også elektronisk og kan leses her. FJUZ har vært prosjektleder og produsert alt innhold til magasinet, som har et opplag på 23 000 eksemplarer.

Dette er Skien By

Skien By er en forening for næringsdrivere og gårdeiere i Skien sentrum. Foreningen jobber for å fremme Skien sentrum som et spennende sted for næring, kultur og bosetting. Siden oppstarten av foreningen har FJUZ kommunikasjon jobbet tett med konsept, idé og produksjon av markedsmateriell. Målet med arbeidet er alltid å få innbyggerne i Skien til å bruke byens butikker, spisesteder og å delta på arrangementer i sentrum.

Skien By skal skape et aktivt sentrum med handel i fokus, samtidig som det skal legge til rette for gode og nye virksomheter. Skien skal være “Den lille storbyen” med fokus på kompetansen til de gode driverne i sentrum, det gode vertskap og de unike konseptene.

  • Motefoto fra Skien Fashion week av FJUZ kommunikasjon
  • Skien Fashion week magasin laget av FJUZ kommunikasjon

Rådgiver Ann Kristin Lassen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Ann Kristin !

Ann Kristin jobber som rådgiver i FJUZ, og har lang erfaring med konseptutvikling og større kampanjer. Ann Kristin har tidligere jobbet med markedskommunikasjon i Telenor.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Ann Kristin!

Hello?

Malme Eiendomsutvikling –  bygger boliger det er godt å komme hjem til

Nye boligprosjekter betyr å skape en drøm andre ønsker å ta del i. Å kjøpe ny bolig er for de aller fleste en stor og viktig investering. Boligen er ofte ikke innflytningsklart før langt fram i tid og tillit til utbygger, tydelig fremdrift og tilgang til relevant informasjon er helt avgjørende.

En tydelig profil og visuell formidling av fakta i kombinasjon med brukervennlighet i alle flater, fra nettside til skilter der den planlagte boligdrømmen skal se dagens lys er viktige virkemidler.

Først litt om Malme Eiendomsutvikling 

Frem til våren 2017 het Malme Eiendomsutvikling Skagerak Eiendom AS. Selskapet har drevet eiendomsutvikling og salg av fast eiendom siden oppstarten i 1992 på sentrale deler av Østlandet, og merkevaren Skagerak Eiendom AS hadde ikke tidligere vært markedsført og var derfor i liten grad kjent i markedet.

Levert: 2018
Produkter: Profil, web, animasjon, foto

Utfordring

Skagerak Eiendom AS ønsket en tydeligere profil for å etabler sin posisjon i markedet innen eiendomsutvikling. Oppdraget omfattet utvikling av profil og nettside, i tillegg til støttemateriell som prospekt og annonser til hvert boligprosjekt. I utgangspunktet var ikke endring av navn en del av oppgaven.

Høsten 2017 utlyste eiendomsselskapet en byråkonkurranse. De ønsket å engasjere et strategisk og kreativt byrå til å designe ny profil samt lede hele prosessen. FJUZ ble valgt ut som byrå for å løse Skagerak Eiendom sin utfordringen.

malme logo laget av FJUZ

Løsning

Skagerak er et navn som hyppig benyttes av ulike organisasjoner og bedrifter i en rekke bransjer, fra bank til energiselskaper – skoler og mosjonsløp. I og med at Skagerak Eiendom ikke var et etablert merkenavn, anbefalte FJUZ  et navnebytte.

Det var de ansatte og eierne i Skagerak Eiendom som selv fant navnet Malme. Dette spennende og svært relevante navnet lot både kunden og ansvarlig AD i FJUZ seg begeistre av. Malme har nemlig en helt spesiell betydning. Malmen er den mørkeste kjernen inne i selve stammen og den delen som utgjør den beste kvaliteten i treet. Logo og profil bygger derfor på nettopp navnets forklaring. Bokstaven M fremkommer med en kjerne i midten av to stiliserte hus og symboliserer malmen i treet. Elementene som omkranser bokstaven M skal også minne om hus, bark og skog.

Malme Eiendomsutvikling sin visjon er å bygge boliger det er godt å komme hjem til. Et godt hjem er for de fleste et trygt hjem der man kan koble av.

Kvalitet har derfor vært sentralt i valg av Malme som navn og noe AD tok utgangspunkt i ved design av logo og fargevalg.

Malme Eiendomsutvikling sine nye nettsider har et sterkt visuelt fokus, der illustrasjonsfoto av både interiør og eksteriør er viet stor plass. Logo og tilhørende fargepalett hentes opp i illustrasjoner for å skape en helhetlig profil. Fargepaletten uttrykker kvalitet og eksklusivitet med kombinasjon av fargen aubergine og gyllen mørk grønn.

Siden er enkel og intuitiv å navigere seg rundt i, enten brukeren ønsker å lese om Malme Eiendomsutvikling som utvikler eller bli bedre kjent med de ulike boligprosjektene i deres nærområdene. Besøk malmeeiedom.no 

Malme Eiendomsutviklingutvikler og bygger boliger av kvalitet noe som også gjenspeiles i layout, valg av papir og innholdet i det trykte prospektet. Prospektene ligger også digital versjon på websiden. Her presenteres fakta om boligen og om Malme Eiendomsutvikling som utvikler sammen med relevante illustrasjoner og foto.

Malme prosepkt laget av FJUZ

Resultat

kjøpere av Malme eiendom av FJUZ kommunikasjon

Malme Eiendomsutvikling er godt fornøyd med hvordan FJUZ løste oppgaven med å få det nokså ukjente Skagerak Eiendom til å bli dagens Malme Eiendomsutvikling. Nettsiden ble lansert våren 2018 og brukes aktivt i markedsføringen av eksisterende og nye boligprosjekter.

Materialvalg for Malme eiendom av fjuz
Malme Eiendom Guriskogen annonse laget av FJUZ

Digital rådgiver Kai Aurbekkholen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Kai !

Kai jobber som digital rådgiver i FJUZ, med spesielt fokus på Google annonsering og strategisk analyse. Kai har tidligere jobbet som journalist og markedsdirektør i lokalavisen Varden. Utenfor arbeidstid er han å se på alt av cup'er med Hei-jentene.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Kai!

Hello?

 Fornebu S – magasinet som inspirerer til handel

Fornebu S er et viktig knutepunkt for en hyggelig handel på Fornebulandet. Stedet der kundene finner spennende serveringssteder, gjør unna storhandelen og samtidig kan besøke unike butikker med et bredt utvalg. Kjøpesenteret har et sterkt fokus på inspirasjon og mote.

Først litt om Fornebu S

Fornebu S er et av Norges mest spennende kjøpesenter. Fornebu, Snarøya og Lysaker er en bydel i vekst der Fornebu S har utviklet seg til å bli selve sentrum. Bydelen nærmer seg nå 25 000 innbyggere med over 30 000 arbeidsplasser.

Levert: 2017
Produkter: Profil, web, animasjon, foto

Utfordring

Da Fornebu S åpnet i 2014, ble FJUZ engasjert for å lage senterets kundemagasin – med samme navn.  I dag er magasinet mer enn en annonsekanal, det har etterhvert fått en viktig rolle med å gjøre befolkningen på Fornebu, Lysaker og Snarøya kjent med senteret. Gjennom relevante artikler, i kombinasjon med produkter og tjenester, viser magasinet  det spennende utvalget av butikker og restauranter senteret har å by på.

Magasinet formidler også at Fornebu S er en hyggelig møteplass med gode og varierte spisesteder. Her kan du avtale lunsj med din forretningspartner eller nyte formiddagen sammen med barselgruppen din.

Løsning

Siden 2016 har FJUZ produsert flere utgaver av magasinet Fornebu S, som i dag er en etablert del av kjøpesenterets markedskommunikasjon. Det distribueres 2 til 3 ganger i året, med et opplag på underkant av 200 000 eksemplarer. I tillegg lages det flere mindre utgaver ved spesielle anledninger. Fornebu S publiseres også digitalt og markedsføres i sosiale medier.

FJUZ er i dag prosjektansvarlig for alle utgivelsene, også de digitale. I tillegg til det overordnede ansvaret for magasinet, utvikler FJUZ  idé, grafisk design, skriver tekster og gjør foto i de ulike utgavene.

Det redaksjonelle innholdet skal være til inspirasjon og ha fokus på mote, interiør og mat. Produkter og råvarer fra butikker og spisesteder flettes inn i det redaksjonelle innholdet eller settes sammen i mindre produkt presentasjoner.

Å vise utvalget fra butikker i en redaksjonell kontekst gjør magasinet svært attraktivt for annonsører. Årsaken er at magasinet oppfattes som relevant for leserne og får en lengre levetid.

Resultat

Magasin som annonsemedium laget av FJUZ kommunikasjon

Leserundersøkelser og analyser gjennomført i etterkant av utgivelsene viser at magasinet treffer målgruppen godt, spesielt blant kvinner i alder 20 – 50 år. Over 70% av leserne forteller at de leser hele magasinet – fra perm til perm. Artikler om tips og inspirasjon til kvinner er sider der leserne bruker mest tid, og hvor det også klikkes og zoomes hyppigst.

Butikker melder tilbake at produkter som presenteres i artikler og annonser har en merkbar økt etterspørsel. Det visuelle uttrykket oppfattes som delikat og av høy kvalitet, som også er viktig for senterets merkevare.

Rådgiver Ann Kristin Lassen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Ann Kristin !

Ann Kristin jobber som rådgiver i FJUZ, og har lang erfaring med konseptutvikling og større kampanjer. Ann Kristin har tidligere jobbet med markedskommunikasjon i Telenor.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Ann Kristin!

Hello?

Skien By – Kjærlighet til den lille storbyen

Vi i FJUZ elsker Skien! Å jobbe for at flere skal oppdage den fine byen er derfor en oppgave vi gjør med glede og stolthet!

Først litt om foreningen Skien By
Ønsket om å fremme Skien som et flott sted å bo, handle og få med seg kulturelle opplevelser, gjorde at næringsdrivende og gårdeiere i sentrum av byen i 2014 etablerte foreningen Skien By. Ambisjonen er å skape et aktivt sentrum med fokus på lørdagshandelen og å legge til rette for nye virksomheter som skal leve lenge i Skien. Foreningen ønsker å fremstille Skien som «Den lille storbyen», som er moderne, men med historisk forankring. Å skape gode positive holdninger hos alle som bruker byen er avgjørende.

Levert: 2017
Produkter: Strategi, profil, magasin, foto, film, tekst web

Utfordring

Næringsdrivende og gårdeiere i Skien sentrum hadde et stort behov for å få flere til å bruke byen, fremsnakke den og benytte seg av tilbudene sentrum har å by på. De ønsket flere nyetableringer som kunne øke engasjement og handel, med spesielt fokus på lørdagshandelen.

Det var et behov for å lage en samlet presentasjon av handelsarealer i Skien. Lokalene som var ledige ønsket man å fylle med aktører som hadde ønske om å drive handel i sentrum av byen.

Løsning

Skien By ble stiftet i 2014 for å fremme Skien sentrum som en synlig og levende by. FJUZ har siden oppstart av Skien By jobbet med utvikling av en samlende strategi og egen profil for Skien.

Vi har valgt å fortelle den personlige historien om byen: Hva som skjer, hvem som jobber der, og hvilke aktiviteter det finnes for hvem. Vi har hatt et sterkt ønske om å fremme og la befolkningen bli kjent med velkjente ansikter og livet i byen.

Den røde tråden gjennom alt som Skien By forteller, er å skape stolthet for Skien. FJUZ  jobber i dag tett med Skien By for å legge en målrettet strategi, og er dessuten innholdsleverandør av tekst, foto og film til foreningens nettside, Instagram- og Facebook-kontoer. Godt innhold i sosiale medier har vært en viktig drivkraft for å øke antall følgere i sosiale medier.

Vi jobber alltid ut fra tanken om at innhold på Facebook og Instagram må være relevant for publikum. FJUZ designer dessuten butikkmateriell og papirmagasiner for foreningen.

Resultatet

Merkevaren Skien By har etablert seg som en felles avsender for handelstanden i sentrum. Skien By er i dag en viktig arena for samarbeid mellom butikker og med andre kulturaktiviteter.

Siden starten i 2014 har Skien By og FJUZ jobbet tett både med strategi og innhold. Sammen har vi justert og videreutviklet kommunikasjonen – spesielt har vi jobbet for å få nettsidene høyere på resultatlisten ved søk (SEO). Dette har gitt svært gode resultater organisk, altså at man ikke har betalt for annonsering, og har vært spesielt vellykket knyttet til salg av gavekort og aktivitetskalender for Skien By. Vi ser også at interessen for foreningen Skien By er økende på nettsiden, som de siste årene har fått økt trafikk. På Instagram har en målrettet emneknagg-strategi vært viktig.

I dag brukes #skienby som en viktig emneknagg av mange for hva som skjer i Skien sentrum.

Rådgiver Ann Kristin Lassen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Ann Kristin !

Ann Kristin jobber som rådgiver i FJUZ, og har lang erfaring med konseptutvikling og større kampanjer. Ann Kristin har tidligere jobbet med markedskommunikasjon i Telenor.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Ann Kristin!

Hello?

Floriss – Begeistrer med blomster!

Gjennom profilarbeid, innhold og kommunikasjonskampanjer har FJUZ hjulpet Floriss med å få en tydelig stemme som engasjerer.

Litt om Floriss

Med over 90 butikker er Floriss Norges største franchisekjede innen blomster. Kjedens store lidenskap er blomster av høy kvalitet og et sterkt sosialt engasjement. Floriss støtter blant annet treplanting i Kenya, Roser med mening og samarbeider med treverksbedrifter der målet er å hjelpe Masai-kvinner.

Levert: 2017
Produkter: Profil, foto, web

Utfordring

Floriss opplevde at kjeden ikke hadde noen tydelig stemme, og ønsket et byrå som kunne bistå med å skape en helhetlig kommunikasjon som begeistret både kunder og franchisetakere.

Butikkmateriell, nett- og printannonser og Floriss’ egen hjemmeside måtte bedre støtte opp under kjedens kjerneverdier: kunnskap, lidenskap og kvalitet.  I tillegg ønsket Floriss å skape økt engasjement i sosiale medier for å øke trafikk til nettsiden og antall besøk i butikk.

Floriss hadde også behov for en helhetlig kommunikasjonsplattform som begeistret både kunder og franchisetakere.

Løsning

Alle butikkene til Floriss er drevet av franchisetakere, derfor er det viktig at de ansatte i butikkene lar seg begeistre av kampanjene og tar i bruk butikkmaterialet de får tilsendt. Sammen med Floriss har FJUZ stått for idé, tatt alle bilder, laget film og laget materiell til en rekke kampanjer:

Faste ukestilbud, Flower Friday – der man hver fredag får 50 prosent rabatt på bukett nummer to – og Floriss Rosegaranti, som faktisk er Norges beste rosegaranti.

Nettopp fordi butikkene er selvstendige er også franchisetagerne en viktig målgruppe. Intern stolthet, økt kunnskap om blomster og tips om hvordan de ansatte kan møte kunden med service i salgssituasjoner har blitt løst med interne kampanjer.

Resultat

Floriss har opplevd sterk vekst i engasjementet i sosiale medier.  På Facebook og Instagram har blomsterkjeden nådd fram med inspirerende bilder av vakre buketter og nyttige tips om blomster.

Bilder har også blitt delt av influencere og har uten tvil gitt positivt omdømme. Floriss opplever en økning i besøkende i butikkene og en vekst i antall besøk på nettsiden.

Leder marked Tone Nilsen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone !

Tone er partner og rådgiver i FJUZ. Hun har vært en del av bedriften siden oppstarten i 1996, og jobber i dag med våre større strategiske kundeprosjekter.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone!

Hello?

Maskineriet – Et troverdig og innovativt callsenter

Mange oppfatter kundeservice-bransjen som litt vel pågående. For Maskineriet er det viktig å signalisere at bedriften er en seriøs aktør. I 2017 lagde derfor FJUZ en visuell profil og nettside som både ga selskapet troverdighet overfor kunder og gjorde det attraktivt for potensielle ansatte.

Først litt om Maskineriet

Selv om navnet kanskje er nytt for deg, er sjansen stor for at du har vært i kontakt med Maskineriet. Med kontorer i Skien, Moss og Oslo og blant annet Hafslund Strøm, Canal Digital og Telenor på kundelisten er de et av landets ledende kundeservicesentre med totalt 250 ansatte. I løpet av de siste syv årene har Maskineriet skapt solide kunderelasjoner for noen av landets største aktører innen bransjer som mobiltelefoni og strøm.

Levert: 2017
Produkter: Profil, web, animasjon, foto

Utfordring

Som representant for et ledende merkenavn ønsket Maskineriet en visuell profil som ga dem troverdighet i møtet med kunder. Nettsiden skulle være en viktig støtte for å bygge opp Maskineriet som den ledende aktøren for outsourcing av kundeservice-relaterte tjenester.

I tillegg ønsket Maskineriet tiltrekke å seg flere ansatte. Å fremstille virksomheten som et spennende og attraktivt selskap å jobbe for var derfor helt avgjørende.

Løsning

FJUZ har utviklet ny profil for Maskineriet. Som en innovativ aktør i sin bransje ønsker Maskineriet med sin nye profil å kommunisere at bedriften henger med i den teknologiske utviklingen, og at det er avgjørende for å lykkes. Sammen med kompetanse innen salg og kundeservice er dette et viktig utgangspunkt i den nye visuelle identiteten. Den nye profilen lykkes i å kommunisere dette både mot oppdragsgivere og potensielle ansatte. I tillegg til profil har vi levert ny nettside for Maskineriet. Her er den viktigste oppgaven å formidle hva Maskineriet kan hjelpe potensielle oppdragsgivere med.

Relevant innhold av høy nytteverdi til potensielle og eksisterende oppdragsgivere har også blitt utarbeidet av FJUZ. Animasjonsfilm som forklarer hvordan Maskineriet løser utfordringer skal i kombinasjon med relevante fagartikler løfte frem bedriftens kompetanse.

FJUZ har i tillegg produsert film som fremstiller Maskineriet som en attraktiv arbeidsgiver. Film er effektiv som kommunikasjonsmiddel i sosiale medier som YouTube, og er spesielt relevant når man skal fortelle relevante jobbsøkere om spennende karrieremuligheter i bedriften.

  • FJUZ kommunikasjon webdesign til maskineriet

Resultat

FJUZ har med glede fulgt utviklingen til et av Norges mest ambisiøse callsenter! Både logo og profil er i dag godt etablert hos kunder og ansatte og nettsiden fungerer godt som landingsside for kunder som ønsker å bli kjent med Maskineriet, poster i sosiale medier og potensielt nyansatte som vil ha mer informasjon.

Digital Leder Solfrid Djuve

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Solfrid !

Solfrid jobber som prosjektleder i FJUZ, med hovedfokus på digitale prosjekter. Solfrid har erfaring innen både digital kommunikasjon og analyse og har et sterkt engasjement for innholdsmarkedsføring

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Solfrid!

Hello?

Christiania Belysning – Inspirerende kvalitet

FJUZ setter pris på det gode samarbeidet vi har med Christiania Belysning. Hovedfokuset er å styrke merkevaren og være en god rådgiver i møte med nye og tradisjonelle kommunikasjonskanaler.

Fakta om Christiania Belysning
Fagkjede innen belysning med fokus på design og kvalitet. De har over 40 butikker og egen nettbutikk. Christiania Belysning fører et stort og spennende utvalg av lamper, skjermer og interiørvarer. Fagkunnskap og service er viktige verdier.

Levert: 2017
Produkter: Profil, foto, web

Utfordring

Som faghandel blir Christiania Belysning ofte utfordret av møbelvarehus og ulike billigkjeder. Antall aktører innen interiør og lamper som konkurrerer på utvalg og pris er økende.

Det å vise spennende kvalitetsdesign og samtidig være en kilde til inspirasjon har derfor vært svært viktig for Christiania Belysning.

Løsning

FJUZ tar foto og designer brosjyrer, annonser og butikkmateriell for Christiania Belysning. Vi optimaliserer kampanjemateriellet for digital kommunikasjon til bruk i Christiania Belysnings egne kanaler: sosiale medier, nettbutikken og relevante eksterne plattformer for distribusjon.

FJUZ har også utarbeidet en strategi for hvordan kampanjer skal synliggjøres gjennom Facebook og bidra til økt netthandel og mer trafikk til butikk.

Ved etablering av samarbeidet utarbeidet FJUZ en revidert designmanual. Hensikten var å begeistre yngre kunder og gjøre kjeden kjent i sosiale medier.

Sentralt i strategien var også å utarbeide en guide for både bilder og språk som inspirerer yngre målgrupper og underbygger Christiania Belysnings faglige tyngde.

Resultat

Christiania Belysning har i dag en tydelig stemme og er en kilde til inspirasjon for mange.

Det er etablert en dialog med følgere i sosiale medier og kjeden har i dag en svært moderne og inspirerende kommunikasjon mot yngre målgrupper ved å ta i bruk nye medieplattformer.

Leder marked Tone Nilsen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone !

Tone er partner og rådgiver i FJUZ. Hun har vært en del av bedriften siden oppstarten i 1996, og jobber i dag med våre større strategiske kundeprosjekter.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone!

Hello?

SPAR – De gode tilbudene

FJUZ har jobbet med SPAR siden 1996. Å samarbeide med verdens største supermarkedskjede byr på mange muligheter til å løse utfordringer.

Først litt om SPAR.
I Norge har SPAR over 256 butikker. Sammen med EUROSPAR omsetter de årlig for rundt 10 milliarder kroner. Dette gir SPAR en markedsandel på totalt syv prosent. SPAR har en lang og tradisjonsrik historie både internasjonalt og i Norge, og legger vekt på å være engasjert, folkelig og hjelpsom. I butikkene skal kundene finne inspirasjon og et bredt vareutvalg, med fokus på lokalmat.

Levert: 2017
Produkter: Idé, DM, layout og web

Utfordring

Det er sterk konkurranse mellom norske dagligvarebutikker. Å skape trafikk til butikk handler derfor mye om å fortelle pris- og kvalitetsbevisste kunder om gode tilbud. Direkte markedsføring, gjerne forkortet til DM, i form av tilbudsbrosjyrer er viktig for SPAR når inspirasjon og de gode tilbudene skal formidles både nasjonalt og med lokal tilpasning.

Tilbudene varierer fra butikk til butikk, mellom ulike geografiske områder og i forhold til ulike sesonger. Det kreves langsiktig planlegging med tett oppfølging for å sikre godt innhold, feilfri trykk og korrekt distribusjon. I tillegg til DM direkte til kundene følges tilbudene opp med annonser i lokalavis og materiell i butikk. På denne måten ivaretas en helhetlig profil i tilbudene ut til kunden.

Løsning

Siden 1996 har FJUZ både produsert kundeaviser og butikkmateriell, i tillegg til å være en taktisk partner i forhold til trykk og distribusjon ut til kunde. Slik har vi kontroll over hele prosessen, noe som sikrer at resultatet blir bra. FJUZ og SPAR samarbeider tett i idéfaser.

I tillegg til DM og butikkmateriell har vi levert inspirasjons- og oppskriftshefter og annen sesongavhengig kommunikasjon. FJUZ har også laget påskekampanje med eget materiell i butikk og konkurranse i sosiale medier.

  • Tilbudsavis for Spar illustrert av FJUZ

Resultat

Spar Oppskriftshefte Jul laget av FJUZ

Tett personlig oppfølging fra kunderådgiveren vår har gitt ønsket resultat hos SPAR. Tilpasset layout på tilbud fra butikk til butikk på ukentlig basis kombinert med gunstige priser på trykk og distribusjon gir SPAR økte marginer. I kombinasjon med andre markedsaktiviteter hos SPAR har dette gitt en total vekst i omsetningen som både SPAR og vi i FJUZ er stolte av.

Rådgiver Norita Fridheim

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Norita !

Norita jobber som rådgiver og prosjektleder for SPAR. Hun har selv lang erfaring med strategisk markedskommunikasjon i Norgesgruppen og nå som rådgiver innen detalj- og dagligvarehandel i FJUZ.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Norita!

Hello?

Flower Friday – Skal det være en fredagsbukett?

Gjennom profilarbeid, innhold og kommunikasjonskampanjer har FJUZ under 2017 hjulpet Floriss med å øke fokuset på blomster som en naturlig del av helgen.

Floriss har opplevd sterk vekst i engasjementet i sosiale medier. Spesielt på Instagram har blomsterkjeden nådd fram med inspirerende bilder av vakre buketter og gode råd om blomster.

Levert: 2017
Produkter: Konsept, annonser, foto, film

Ufordring

Blomsterbransjen har i lengre tid blitt utfordret av matbutikker, kiosker og bensinstasjoner som også tilbyr blomster som en del av sitt sortiment. Å trekke kundene inn i butikken var avgjørende, og Floriss ønsket derfor å finne en anledning i hverdagen der blomster er en naturlig del av handelen. Helgehandelen ble derfor en anledning å ta tak i, med et spesielt fokus på helgehandel.

Løsning

Vi har valgt å fokusere på helgehandelen. Konseptet Flower Friday skal spre glede og være til støtte for å øke salget av blomster som en naturlig del av forberedelsene til en hyggelig helg. Utvalg og kvalitet står i fokus i all kommunikasjon og bygger på Floriss’ kjerneverdier kunnskap, lidenskap og kvalitet.

FJUZ har utarbeidet strategi for profil og designet materiell i butikk i tillegg til produksjon av materiell og innhold. Vi har også gjennomført kampanjen på floriss.no og i sosiale medier. Alle bilder er tatt av våre egne fotografer. I tillegg til dette er reklamefilm for riksdekkende TV laget av FJUZ.

Resultat

FJUZ kommunikasjon tar vakre bilder av Floriss sine fantastiske blomster

Floriss har opplevd sterk vekst i engasjementet i sosiale medier. På Facebook og  Instagram har blomsterkjeden nådd fram med inspirerende bilder av vakre buketter og gode råd om blomster.

Flere bilder er blitt delt av influencere og har uten tvil gitt positivt omdømme og gode resultater. Floriss opplever en økning i antall besøkende til butikkene og en vekst i antall besøk på nettsiden.

Leder marked Tone Nilsen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone !

Tone er partner og rådgiver i FJUZ. Hun har vært en del av bedriften siden oppstarten i 1996, og jobber i dag med våre større strategiske kundeprosjekter.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone!

Hello?