Malme Eiendomsutvikling –  bygger boliger det er godt å komme hjem til

Nye boligprosjekter betyr å skape en drøm andre ønsker å ta del i. Å kjøpe ny bolig er for de aller fleste en stor og viktig investering. Boligen er ofte ikke innflytningsklart før langt fram i tid og tillit til utbygger, tydelig fremdrift og tilgang til relevant informasjon er helt avgjørende.

En tydelig profil og visuell formidling av fakta i kombinasjon med brukervennlighet i alle flater, fra nettside til skilter der den planlagte boligdrømmen skal se dagens lys er viktige virkemidler.

Først litt om Malme Eiendomsutvikling 

Frem til våren 2017 het Malme Eiendomsutvikling Skagerak Eiendom AS. Selskapet har drevet eiendomsutvikling og salg av fast eiendom siden oppstarten i 1992 på sentrale deler av Østlandet, og merkevaren Skagerak Eiendom AS hadde ikke tidligere vært markedsført og var derfor i liten grad kjent i markedet.

Levert: 2018
Produkter: Profil, web, animasjon, foto

Utfordring

Skagerak Eiendom AS ønsket en tydeligere profil for å etabler sin posisjon i markedet innen eiendomsutvikling. Oppdraget omfattet utvikling av profil og nettside, i tillegg til støttemateriell som prospekt og annonser til hvert boligprosjekt. I utgangspunktet var ikke endring av navn en del av oppgaven.

Høsten 2017 utlyste eiendomsselskapet en byråkonkurranse. De ønsket å engasjere et strategisk og kreativt byrå til å designe ny profil samt lede hele prosessen. FJUZ ble valgt ut som byrå for å løse Skagerak Eiendom sin utfordringen.

malme logo laget av FJUZ

Løsning

Skagerak er et navn som hyppig benyttes av ulike organisasjoner og bedrifter i en rekke bransjer, fra bank til energiselskaper – skoler og mosjonsløp. I og med at Skagerak Eiendom ikke var et etablert merkenavn, anbefalte FJUZ  et navnebytte.

Det var de ansatte og eierne i Skagerak Eiendom som selv fant navnet Malme. Dette spennende og svært relevante navnet lot både kunden og ansvarlig AD i FJUZ seg begeistre av. Malme har nemlig en helt spesiell betydning. Malmen er den mørkeste kjernen inne i selve stammen og den delen som utgjør den beste kvaliteten i treet. Logo og profil bygger derfor på nettopp navnets forklaring. Bokstaven M fremkommer med en kjerne i midten av to stiliserte hus og symboliserer malmen i treet. Elementene som omkranser bokstaven M skal også minne om hus, bark og skog.

Malme Eiendomsutvikling sin visjon er å bygge boliger det er godt å komme hjem til. Et godt hjem er for de fleste et trygt hjem der man kan koble av.

Kvalitet har derfor vært sentralt i valg av Malme som navn og noe AD tok utgangspunkt i ved design av logo og fargevalg.

Malme Eiendomsutvikling sine nye nettsider har et sterkt visuelt fokus, der illustrasjonsfoto av både interiør og eksteriør er viet stor plass. Logo og tilhørende fargepalett hentes opp i illustrasjoner for å skape en helhetlig profil. Fargepaletten uttrykker kvalitet og eksklusivitet med kombinasjon av fargen aubergine og gyllen mørk grønn.

Siden er enkel og intuitiv å navigere seg rundt i, enten brukeren ønsker å lese om Malme Eiendomsutvikling som utvikler eller bli bedre kjent med de ulike boligprosjektene i deres nærområdene. Besøk malmeeiedom.no 

Malme Eiendomsutviklingutvikler og bygger boliger av kvalitet noe som også gjenspeiles i layout, valg av papir og innholdet i det trykte prospektet. Prospektene ligger også digital versjon på websiden. Her presenteres fakta om boligen og om Malme Eiendomsutvikling som utvikler sammen med relevante illustrasjoner og foto.

Malme prosepkt laget av FJUZ

Resultat

kjøpere av Malme eiendom av FJUZ kommunikasjon

Malme Eiendomsutvikling er godt fornøyd med hvordan FJUZ løste oppgaven med å få det nokså ukjente Skagerak Eiendom til å bli dagens Malme Eiendomsutvikling. Nettsiden ble lansert våren 2018 og brukes aktivt i markedsføringen av eksisterende og nye boligprosjekter.

Materialvalg for Malme eiendom av fjuz
Malme Eiendom Guriskogen annonse laget av FJUZ

Digital rådgiver Kai Aurbekkholen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Kai !

Kai jobber som digital rådgiver i FJUZ, med spesielt fokus på Google annonsering og strategisk analyse. Kai har tidligere jobbet som journalist og markedsdirektør i lokalavisen Varden. Utenfor arbeidstid er han å se på alt av cup'er med Hei-jentene.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Kai!

Hello?

Guard Automation – Takler morgendagens utfordringer

Guard Automation ønsket å signalisere at selskapet har kompetansen til å løse morgendagens utfordringer. Basert på grundig strategiarbeid har FJUZ i 2017 skapt en interaktiv nettside som kommuniserer virksomhetens styrker og forteller de gode historiene om utfordringene som de ansatte løser.

Først litt om Guard

Guard Automation er førende leverandør av industriell automasjon og systemintegrasjon i Norge og Sverige. Siden 1984 har Guard levert komplette, integrerte løsninger for vei og bane og vann, produksjonsindustri og smarte bygg.

Levert: 2017
Produkter: webdesign og film guard.no

Utfordringen

Guard Automation mente at den eksisterende nettsiden ikke formidlet at selskapet er en aktiv medspiller innen utviklingen i industriell produksjon, den såkalte Industri 4.0-revolusjonen, Kunden ønsket en moderne nettside med webdesign og struktur som ga besøkende tillit til at Guard har den kompetansen som skal til for å løse morgendagens utfordringer for sine kunder.

Det var også viktig at nettsiden skulle kommunisere den gode historien rundt oppgavene og tjenestene som de ansatte i Guard utfører.

  • slik ser guar.no ut på smartphone og tablet

Løsning

FJUZ gjorde et grundig strategiarbeide for å identifisere Guards mål og målgrupper for den nye nettsiden. Det var avgjørende å prioritere hvilket innhold som skulle ha primærfokus, og deretter lage et intuitivt interaksjonsdesign.

Den røde tråden gjennom arbeidet vårt var å gi målgruppen trygghet om at leverandøren de møter

forstår hvordan man tilrettelegger for bærekraftig utvikling.

Det var også viktig å tydeliggjøre at Guard Automation er et godt valg av partner. Ikke bare når det gjelder det å identifisere løsninger, men også at de har den kompetansen som skal til for å effektivisere og forbedre kundenes utfordringer.

  • Guard.no laget av FJUZ kommunikasjon

Resultat

slik ser guar.no ut på smartphone og tablet

Dette oppdraget er så ferskt at vi fortsatt venter på å se resultater av arbeidet!

Prosjektleder Solfrid Kolle

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Solfrid !

Solfrid jobber som prosjektleder i FJUZ, med hovedfokus på digitale prosjekter. Solfrid har erfaring innen både digital kommunikasjon og analyse og har et sterkt engasjement for innholdsmarkedsføring

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Solfrid!

Hello?

Skien By – Kjærlighet til den lille storbyen

Vi i FJUZ elsker Skien! Å jobbe for at flere skal oppdage den fine byen er derfor en oppgave vi gjør med glede og stolthet!

Først litt om foreningen Skien By
Ønsket om å fremme Skien som et flott sted å bo, handle og få med seg kulturelle opplevelser, gjorde at næringsdrivende og gårdeiere i sentrum av byen i 2014 etablerte foreningen Skien By. Ambisjonen er å skape et aktivt sentrum med fokus på lørdagshandelen og å legge til rette for nye virksomheter som skal leve lenge i Skien. Foreningen ønsker å fremstille Skien som «Den lille storbyen», som er moderne, men med historisk forankring. Å skape gode positive holdninger hos alle som bruker byen er avgjørende.

Levert: 2017
Produkter: Strategi, profil, magasin, foto, film, tekst web

Utfordring

Næringsdrivende og gårdeiere i Skien sentrum hadde et stort behov for å få flere til å bruke byen, fremsnakke den og benytte seg av tilbudene sentrum har å by på. De ønsket flere nyetableringer som kunne øke engasjement og handel, med spesielt fokus på lørdagshandelen.

Det var et behov for å lage en samlet presentasjon av handelsarealer i Skien. Lokalene som var ledige ønsket man å fylle med aktører som hadde ønske om å drive handel i sentrum av byen.

Løsning

Skien By ble stiftet i 2014 for å fremme Skien sentrum som en synlig og levende by. FJUZ har siden oppstart av Skien By jobbet med utvikling av en samlende strategi og egen profil for Skien.

Vi har valgt å fortelle den personlige historien om byen: Hva som skjer, hvem som jobber der, og hvilke aktiviteter det finnes for hvem. Vi har hatt et sterkt ønske om å fremme og la befolkningen bli kjent med velkjente ansikter og livet i byen.

Den røde tråden gjennom alt som Skien By forteller, er å skape stolthet for Skien. FJUZ  jobber i dag tett med Skien By for å legge en målrettet strategi, og er dessuten innholdsleverandør av tekst, foto og film til foreningens nettside, Instagram- og Facebook-kontoer. Godt innhold i sosiale medier har vært en viktig drivkraft for å øke antall følgere i sosiale medier.

Vi jobber alltid ut fra tanken om at innhold på Facebook og Instagram må være relevant for publikum. FJUZ designer dessuten butikkmateriell og papirmagasiner for foreningen.

Resultatet

Merkevaren Skien By har etablert seg som en felles avsender for handelstanden i sentrum. Skien By er i dag en viktig arena for samarbeid mellom butikker og med andre kulturaktiviteter.

Siden starten i 2014 har Skien By og FJUZ jobbet tett både med strategi og innhold. Sammen har vi justert og videreutviklet kommunikasjonen – spesielt har vi jobbet for å få nettsidene høyere på resultatlisten ved søk (SEO). Dette har gitt svært gode resultater organisk, altså at man ikke har betalt for annonsering, og har vært spesielt vellykket knyttet til salg av gavekort og aktivitetskalender for Skien By. Vi ser også at interessen for foreningen Skien By er økende på nettsiden, som de siste årene har fått økt trafikk. På Instagram har en målrettet emneknagg-strategi vært viktig.

I dag brukes #skienby som en viktig emneknagg av mange for hva som skjer i Skien sentrum.

Rådgiver Ann Kristin Lassen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Ann Kristin !

Ann Kristin jobber som rådgiver i FJUZ, og har lang erfaring med konseptutvikling og større kampanjer. Ann Kristin har tidligere jobbet med markedskommunikasjon i Telenor.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Ann Kristin!

Hello?

Floriss – Begeistrer med blomster!

Gjennom profilarbeid, innhold og kommunikasjonskampanjer har FJUZ hjulpet Floriss med å få en tydelig stemme som engasjerer.

Litt om Floriss

Med over 90 butikker er Floriss Norges største franchisekjede innen blomster. Kjedens store lidenskap er blomster av høy kvalitet og et sterkt sosialt engasjement. Floriss støtter blant annet treplanting i Kenya, Roser med mening og samarbeider med treverksbedrifter der målet er å hjelpe Masai-kvinner.

Levert: 2017
Produkter: Profil, foto, web

Utfordring

Floriss opplevde at kjeden ikke hadde noen tydelig stemme, og ønsket et byrå som kunne bistå med å skape en helhetlig kommunikasjon som begeistret både kunder og franchisetakere.

Butikkmateriell, nett- og printannonser og Floriss’ egen hjemmeside måtte bedre støtte opp under kjedens kjerneverdier: kunnskap, lidenskap og kvalitet.  I tillegg ønsket Floriss å skape økt engasjement i sosiale medier for å øke trafikk til nettsiden og antall besøk i butikk.

Floriss hadde også behov for en helhetlig kommunikasjonsplattform som begeistret både kunder og franchisetakere.

Løsning

Alle butikkene til Floriss er drevet av franchisetakere, derfor er det viktig at de ansatte i butikkene lar seg begeistre av kampanjene og tar i bruk butikkmaterialet de får tilsendt. Sammen med Floriss har FJUZ stått for idé, tatt alle bilder, laget film og laget materiell til en rekke kampanjer:

Faste ukestilbud, Flower Friday – der man hver fredag får 50 prosent rabatt på bukett nummer to – og Floriss Rosegaranti, som faktisk er Norges beste rosegaranti.

Nettopp fordi butikkene er selvstendige er også franchisetagerne en viktig målgruppe. Intern stolthet, økt kunnskap om blomster og tips om hvordan de ansatte kan møte kunden med service i salgssituasjoner har blitt løst med interne kampanjer.

Resultat

Floriss har opplevd sterk vekst i engasjementet i sosiale medier.  På Facebook og Instagram har blomsterkjeden nådd fram med inspirerende bilder av vakre buketter og nyttige tips om blomster.

Bilder har også blitt delt av influencere og har uten tvil gitt positivt omdømme. Floriss opplever en økning i besøkende i butikkene og en vekst i antall besøk på nettsiden.

Leder marked Tone Merete Nilsen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone Merete !

Tone er partner og rådgiver i FJUZ. Hun har vært en del av bedriften siden oppstarten i 1996, og jobber i dag med våre større strategiske kundeprosjekter.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone Merete!

Hello?

Maskineriet – Et troverdig og innovativt callsenter

Mange oppfatter kundeservice-bransjen som litt vel pågående. For Maskineriet er det viktig å signalisere at bedriften er en seriøs aktør. I 2017 lagde derfor FJUZ en visuell profil og nettside som både ga selskapet troverdighet overfor kunder og gjorde det attraktivt for potensielle ansatte.

Først litt om Maskineriet

Selv om navnet kanskje er nytt for deg, er sjansen stor for at du har vært i kontakt med Maskineriet. Med kontorer i Skien, Moss og Oslo og blant annet Hafslund Strøm, Canal Digital og Telenor på kundelisten er de et av landets ledende kundeservicesentre med totalt 250 ansatte. I løpet av de siste syv årene har Maskineriet skapt solide kunderelasjoner for noen av landets største aktører innen bransjer som mobiltelefoni og strøm.

Levert: 2017
Produkter: Profil, web, animasjon, foto

Utfordring

Som representant for et ledende merkenavn ønsket Maskineriet en visuell profil som ga dem troverdighet i møtet med kunder. Nettsiden skulle være en viktig støtte for å bygge opp Maskineriet som den ledende aktøren for outsourcing av kundeservice-relaterte tjenester.

I tillegg ønsket Maskineriet tiltrekke å seg flere ansatte. Å fremstille virksomheten som et spennende og attraktivt selskap å jobbe for var derfor helt avgjørende.

Løsning

FJUZ har utviklet ny profil for Maskineriet. Som en innovativ aktør i sin bransje ønsker Maskineriet med sin nye profil å kommunisere at bedriften henger med i den teknologiske utviklingen, og at det er avgjørende for å lykkes. Sammen med kompetanse innen salg og kundeservice er dette et viktig utgangspunkt i den nye visuelle identiteten. Den nye profilen lykkes i å kommunisere dette både mot oppdragsgivere og potensielle ansatte. I tillegg til profil har vi levert ny nettside for Maskineriet. Her er den viktigste oppgaven å formidle hva Maskineriet kan hjelpe potensielle oppdragsgivere med.

Relevant innhold av høy nytteverdi til potensielle og eksisterende oppdragsgivere har også blitt utarbeidet av FJUZ. Animasjonsfilm som forklarer hvordan Maskineriet løser utfordringer skal i kombinasjon med relevante fagartikler løfte frem bedriftens kompetanse.

FJUZ har i tillegg produsert film som fremstiller Maskineriet som en attraktiv arbeidsgiver. Film er effektiv som kommunikasjonsmiddel i sosiale medier som YouTube, og er spesielt relevant når man skal fortelle relevante jobbsøkere om spennende karrieremuligheter i bedriften.

  • FJUZ kommunikasjon webdesign til maskineriet

Resultat

FJUZ har med glede fulgt utviklingen til et av Norges mest ambisiøse callsenter! Både logo og profil er i dag godt etablert hos kunder og ansatte og nettsiden fungerer godt som landingsside for kunder som ønsker å bli kjent med Maskineriet, poster i sosiale medier og potensielt nyansatte som vil ha mer informasjon.

Prosjektleder Solfrid Kolle

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Solfrid !

Solfrid jobber som prosjektleder i FJUZ, med hovedfokus på digitale prosjekter. Solfrid har erfaring innen både digital kommunikasjon og analyse og har et sterkt engasjement for innholdsmarkedsføring

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Solfrid!

Hello?

Flower Friday – Skal det være en fredagsbukett?

Gjennom profilarbeid, innhold og kommunikasjonskampanjer har FJUZ under 2017 hjulpet Floriss med å øke fokuset på blomster som en naturlig del av helgen.

Floriss har opplevd sterk vekst i engasjementet i sosiale medier. Spesielt på Instagram har blomsterkjeden nådd fram med inspirerende bilder av vakre buketter og gode råd om blomster.

Levert: 2017
Produkter: Konsept, annonser, foto, film

Ufordring

Blomsterbransjen har i lengre tid blitt utfordret av matbutikker, kiosker og bensinstasjoner som også tilbyr blomster som en del av sitt sortiment. Å trekke kundene inn i butikken var avgjørende, og Floriss ønsket derfor å finne en anledning i hverdagen der blomster er en naturlig del av handelen. Helgehandelen ble derfor en anledning å ta tak i, med et spesielt fokus på helgehandel.

Løsning

Vi har valgt å fokusere på helgehandelen. Konseptet Flower Friday skal spre glede og være til støtte for å øke salget av blomster som en naturlig del av forberedelsene til en hyggelig helg. Utvalg og kvalitet står i fokus i all kommunikasjon og bygger på Floriss’ kjerneverdier kunnskap, lidenskap og kvalitet.

FJUZ har utarbeidet strategi for profil og designet materiell i butikk i tillegg til produksjon av materiell og innhold. Vi har også gjennomført kampanjen på floriss.no og i sosiale medier. Alle bilder er tatt av våre egne fotografer. I tillegg til dette er reklamefilm for riksdekkende TV laget av FJUZ.

Resultat

FJUZ kommunikasjon tar vakre bilder av Floriss sine fantastiske blomster

Floriss har opplevd sterk vekst i engasjementet i sosiale medier. På Facebook og  Instagram har blomsterkjeden nådd fram med inspirerende bilder av vakre buketter og gode råd om blomster.

Flere bilder er blitt delt av influencere og har uten tvil gitt positivt omdømme og gode resultater. Floriss opplever en økning i antall besøkende til butikkene og en vekst i antall besøk på nettsiden.

Leder marked Tone Merete Nilsen

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone Merete !

Tone er partner og rådgiver i FJUZ. Hun har vært en del av bedriften siden oppstarten i 1996, og jobber i dag med våre større strategiske kundeprosjekter.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Tone Merete!

Hello?

SPAR påskequiz 2017: Kampen om de store innkjøpene

FJUZ har jobbet med SPAR siden 1996. Å samarbeide med verdens største supermarkedskjede byr på mange muligheter til å løse utfordringer. En av oppgavene som vi har håndtert sammen var SPAR Påskequiz 2017.

Først litt om SPAR
I Norge har SPAR over 288 butikker, som sammen med EUROSPAR årlig omsetter for rundt 12 milliarder kroner. Dette gir SPAR en markedsandel på totalt syv prosent. SPAR har en lang og tradisjonsrik historie både internasjonalt og i Norge, og legger vekt på å være engasjert, folkelig og hjelpsom. I butikkene skal kundene finne inspirasjon og et bredt vareutvalg, med fokus på lokalmat.

Levert: 2017
Produkter: Konsept, annonser, materiell i butikk og animasjon

Utfordring

Som du nok vet, er det sterk konkurranse mellom norske dagligvarebutikker. Å skape trafikk til butikk handler derfor mye om å formidle de gode tilbudene til pris- og kvalitetsbevisste kunder, og det er spesielt viktig å vinne kampen om de store innkjøpene.

Påsken er som kjent en viktig høytid og mange handler inn ekstra store mengder med dagligvarer. Vi ønsker å kose oss litt ekstra, og det er flere helligdager på rad og dermed færre muligheter til å stikke en tur i butikken enn ellers. Å trekke kunder til butikk og skape en positiv aktivitet i butikkene blir derfor viktig, samtidig som engasjementet kan trekkes ut i blant annet sosiale medier.

Løsning

En Kvikk Lunsj i solveggen – høres det kjent ut? Det er ingen tvil om at Freias produkter har en sterk tilknytning til påske. Det var derfor naturlig å velge Freia-produktene, og spesielt Kvikk Lunsj, for å skape engasjement på nett og i butikk med SPAR som den tydelige avsenderen. I samarbeid med Den Norske Turistforening (DNT) og Mondelez (som eier Freia og dermed også Kvikk Lunsj) laget FJUZ den kreative profilen til SPARs påskekampanje 2017.

Premiene var alle knyttet til DNT, med vennetur til en turisthytte i vinnerens nærområde som hovedpremie. I tillegg ble det kåret dagsvinnere som fikk ett års medlemskap i DNT. Det ble også gjennomført egne motiverende tiltak for butikkene med premiering av beste butikk og egne premier for de ansatte.

Resultat

FJUZ har laget SPAR sin påskekampanje for 2017

SPAR opplevde et stort engasjement både i butikk og på nett. Totalt deltok over 102 000 i konkurransen!

Rådgiver Norita Fridheim

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Norita !

Norita jobber som rådgiver og prosjektleder for SPAR. Hun har selv lang erfaring med strategisk markedskommunikasjon i Norgesgruppen og nå som rådgiver innen detalj- og dagligvarehandel i FJUZ.

Har du spørsmål rundt dette arbeidet?

Ikke nøl med å ta kontakt med Norita!

Hello?