Leveranse: Profilfilm
Det startet som en digital bannerkampanje. Det vi endte opp med var en fullverdig profilfilm som tok tak i kjernen av Aaltvedt og hvorfor de gjør det de gjør.
Aaltvedt spesialiserer seg på vakre og varige uterom. På fabrikken deres på Vold i Skien lager de holdbare betongprodukter av kortreiste råvarer til fornøyde kunder over hele landet. Aaltvedt hadde behov for noe som styrket deres posisjon i markedet, og som samtidig kunne inspirere til utendørs skaperglede.
Målet var, som det ofte er i markedsføring, å øke kjennskap og synlighet. Sammen med Aaltvedt ble vi enige om at den beste måten å oppnå dette på, var å la målgruppen bli kjent med Aaltvedt, hele Aaltvedt.
Det handlet om betong, men det handlet også om å skape noe, om å bygge noe varig sammen med og for andre. Det handlet om folka. Disse tankene ble etter hvert til et manus og et storyboard, som ved hjelp av en dyktig videograf, en klipper, en animatør og et par designere ble til en film.
Ved å vise hvordan noe så enkelt som betong kan dekke så mange funksjonelle og emosjonelle behov, ville vi fremme Aaltvedt sine styrker på en måte som både engasjerte og inspirerte.