Vi vil gjerne høre fra flinke
folk! Send oss en e-post på hei@fjuz.no.

Leveranse: Art direction • Web • Profil

Alytic – logo og visuell profil

Alytic er et nyopprettet selskap som tar andre bedrifter gjennom en digital transformasjon. Vi har har utviklet logo, visuell profil og nettside for bedriften.

Om kunden

Alytic er et nyopprettet selskap med to ansatte. De er 100% eid av børsnoterte Arendals Fossekompani (2 200 ansatte). De ansatte i moderselskapet har relevant kunnskap og erfaring og vil danne sterke team med de ansatte i Alytic. Selskapet investerer i datadrevne selskaper som har en spisskompetanse innenfor sine områder og som har en tydelig kurs mot vekst. De har både kunnskap, ressurser og erfaring til å utvikle de rette bedriftene og ta dem gjennom en digital transformasjon.

Alytic samler kontinuerlig data og bruker den for å utvikle og optimalisere driften av selskaper og utviklerprodukter. Noen av markedene de ser mot er jordbruk og havbruk, fiske, værprognoser, kompliserte materialer, ESG overvåkning og bærekraft, helsesektoren (helsedata). For denne typen selskaper kan riktig bruk av data gjøre stor forskjell, både gjennom effektiv drift og optimalisering av marginer og produkter.

Om prosjektet

Selv om Alytic er i startfasen av sin reise, har de stor kunnskap og lang erfaring og kan vise til meget gode resultater for de selskapene de har investert i. Det var derfor viktig for både Alytic og Fjuz at vi utformet en profil som gir tillit og samtidig gir assosiasjoner til deres fagfelt «utvikling av datadrevne selskaper».

Logoen er enkel i sin form, men Y-en er formet av en trapp som viser en stegvis positiv utvikling. Den gir også en graf-følelse, som er viktig med tanke på at de benytter data. Grafer visualiserer tallene. Man finner igjen formen som danner en piler på nettsiden (les mer). Den venstre delen av Y-en og dens grad, finner man igjen i blant annet menyen (skråstillingen) og i formen på knapper og portfolio bildene.

Bølgemønsteret har fått en sentral plass på nettsiden. Den viser en stor mengde datapunkter som er på vei opp og frem. Også de har en positiv utvikling og fører til vekst. Se nettsiden her.

Les mer om hvordan vi jobber med visuell identitet og nettsider.