Vi vil gjerne høre fra flinke
folk! Send oss en e-post på hei@fjuz.no.

Leveranse: Idé • Design • Tekst • Materiell i butikk

Hageland – bee kind

Bienes summetone er lyden av sommer for alle i Hageland. Men den er ikke bare koselig bakgrunnsstøy. Biene er buzzy med verdens viktigste sommerjobb, der de suser fra en blomst til en annen. Uten våre lodne venner hadde matfatet vårt sett helt annerledes ut. Opptil 30% av maten vi spiser stammer fra planter som er bestøvet av biene. Dette er ukjent for mange. Hageland ønsket å spre kunnskap om viktigheten av bievennlige hager til forbrukerne, noe som motiverte Fjuz til å presentere konseptet Bee Kind.

Bee Kind hageland kampanje laget av Fjuz

Løsning

Bee Kind inspirerer kundene til å velge bievennlige blomster, slik at de små arbeiderne trives og får gode dager på jobb. Kampanjen er utformet med tanke på Hagelands payoff: «der kunnskapen gror», og ble gjennomført digitalt og i butikk juni 2020. Det ble utarbeidet:

  • Redaksjonelle artikler til hageland.no
  • Informasjonsbrosjyre til butikk
  • Plakatering i butikk
  • Merking av bievennlige blomster i butikk og på hageland.no
  • SOME-materiell, som Hageland publiserte sentralt og som over
  • 100 hagesentre ble motivert til å dele lokalt
  • T-skjorter med kampanjemotiv til alle ansatte
Bee Kind hageland kampanje laget av Fjuz t-skjorte
Bee Kind hageland kampanje laget av Fjuz magasin
Bee Kind hageland kampanje laget av Fjuz illustrasjon

Bee Kind hageland kampanje laget av Fjuz kampanjeside

Resultat

Bee Kind ble godt mottatt både av kunder og ansatte i Hageland. Sistnevnte er opptatte av naturen og balansen i økosystemet, og var stolte av å være med og spre kunnskap om bienes viktige rolle.

Les mer om Bee Kind 

Bee Kind hageland kampanje laget av Fjuzfoto