Leveranse: Idé • Design • Tekst • Materiell i butikk
Bienes summetone er lyden av sommer for alle i Hageland. Men den er ikke bare koselig bakgrunnsstøy. Biene er buzzy med verdens viktigste sommerjobb, der de suser fra en blomst til en annen. Uten våre lodne venner hadde matfatet vårt sett helt annerledes ut. Opptil 30% av maten vi spiser stammer fra planter som er bestøvet av biene. Dette er ukjent for mange. Hageland ønsket å spre kunnskap om viktigheten av bievennlige hager til forbrukerne, noe som motiverte Fjuz til å presentere konseptet Bee Kind.
Bee Kind inspirerer kundene til å velge bievennlige blomster, slik at de små arbeiderne trives og får gode dager på jobb. Kampanjen er utformet med tanke på Hagelands payoff: «der kunnskapen gror», og ble gjennomført digitalt og i butikk juni 2020. Det ble utarbeidet:
Bee Kind ble godt mottatt både av kunder og ansatte i Hageland. Sistnevnte er opptatte av naturen og balansen i økosystemet, og var stolte av å være med og spre kunnskap om bienes viktige rolle.