Vi vil gjerne høre fra flinke
folk! Send oss en e-post på hei@fjuz.no.

Leveranse: Foto • Film • Art Direction • Design • Strategi

Home&Cottage – A casual way of living

Møbel- og interiørkjeden Home&Cottage ble etablert i 2009. De har 20 fysiske butikker spredt over hele landet, og en nettbutikk som skapt for deg som liker å gå på oppdagelsesferd blant vakre ting. 

Design, foto og film

Home&Cottage har et tydelig definert stiluttrykk som preger kolleksjon etter kolleksjon, men samtidig utvikler seg i tråd med trendbildet: a casual way of living. Fjuz har samarbeidet med kjeden siden oppstarten, med mål om å levere design, foto og film som er tro mot merkevarens sterke identitet og målgruppens forventninger – både i DM og sosiale medier.

Personlig, lunt og ekte

Sammen med kunden jobber vi for å ivareta den personlige, lune og ekte følelsen som er Home&Cottage, både visuelt og tekstuelt, slik at at forbrukeren legger merke til og kjenner igjen merkevaren i alle settinger – og får forventningene sine innfridd på digitale flater så vel som i butikk. 

Årstidenes unikhet

På lik linje med Home&Cottage sine egne kolleksjoner, ønsker vi å hylle fargene, følelsene og unikheten ved hver årstid. Stemningen og uttrykket i kampanjene forandrer seg fra sommer til høst, fra høst til vinter, vinter til vår – men alltid med merkevarens tydelige identitet som bærebjelke.

Se årets sommer-DM

Se årets høst-DM

Se årets julemagasin

Location, location, location

I forkant av hver fotosession legger vi vekt på å finne lokasjoner som er riktig for årstiden, kolleksjonen og merkevaren; inspirerende ute- og innemiljøer som ivaretar den avslappende og behagelige stilen som Home&Cottage er kjent for. Produktene, stylingen og stemningen fanges på film og foto og benyttes som en rød tråd i alt fra DM til sosiale medier og nettsiden. 

Tone of voice

På samme måte som med de visuelle kampanjene, jobber vi for å ivareta en tone of voice som gjenspeiler alle aspektene ved Home&Cottage. Tonen er lett, men samtidig tradisjonell, enkel, men likevel finurlig, personlig, men ikke overdreven. Her er et eksempel på en tekst fra årets julemagasin:

Det er rart med julen… Så mørk og stille, men samtidig funklende og full av liv. Ute er det kaldt likevel er det den varmeste høytiden av dem alle. I årets julekolleksjon er det nettopp kontrastene vi hyller. Subtilt og naturlig interiør mot glitrende og ekstravagant pynt. Klassiske former og farger i selskap med mer utradisjonelle design. Enten du vil at alt skal være akkurat som før eller helt annerledes, har vi alt du trenger til julefeiringen. La oss sammen åpne dører, pakker og hjerter så skal du se at julestemningen sniker seg inn tradisjonen tro.