Leveranse: Konsept • Design • Tekst • Art direction • Foto • Webdesign • Rådgivning • Performance • Digital annonsering
Vi har laget konsept, profil, design og merkevarebyggende elementer for en fortryllende merkevare.
Da fjerde generasjon gullsmed Thiis-Evensen startet Huldresølv i 1994, hadde hun et ønske om å feire de norske smykketradisjonene og ta dem inn i en ny tid. Fra huldreverkstedet i Telemark designet den familieeide bedriften smykker og søljer inspirert av norsk tradisjon og folketro.
Kolleksjonene består av fortryllende bunadsølv og hverdagssmykker som, med ornamenter, symboler og graveringer, bærer preg av det gamle og det nye. Disse tankene har vi tatt med oss inn i arbeidet med å utvikle budskap, konsept, profil, design og merkevarebyggende elementer for merkevaren.
Siden denne jobben ble gjort, har Huldresølv blitt til Huldreverket. Tre tidligere ansatte har åpnet sitt eget verksted, og har tatt med seg deler av smykkekolleksjonene og tradisjonene til Huldresølv videre. Vi er takknemlige for oppdraget, og synes resultatet fortjener å skinne til tross for navnebyttet.
Vi ønsket å skape noe som gjenspeiler det tradisjonelle og eventyrlige, men med dagens designbilde som utgangspunkt. Sammen med Huldresølv utarbeidet vi design, tekst og grafiske elementer – ved siden av film, foto og annonsering. Vi har også laget profilmanual, pakningsdesign, materiell til butikker og annonsemateriell.
«Sagnet sier at huldrene lagde sølvsmykker,
så vakre at ingen kunne lage maken»
Videreutviklingen av den grafiske profilen er basert på det tradisjonsrike og jordnære grunnlaget Huldresølv har hentet sin identitet fra. Den trolske og forlokkende naturen med den myteomspunnede huldra i fokus; der finner vi vårt gull. I en fargepalett hentet fra de dype skoger, med navn fra bergarter, myrull og lyng, fant vi et utgangspunkt hvor kunden følte seg hjemme.
Ulike fotografer har tatt bilder og film for og med Huldresølv, men alle har jobbet for å få frem den sterke huldra og det overjordiske og vakre som hun representerer. Smykkene og skjønnheten hennes bergtar i sagnene, og det er dét Huldresølv ønsker å videreføre til dem som bærer smykkene fra Telemark.
I samarbeid med kunden har vi pusset opp nettsiden med oppdatert design og grafiske elementer. Det nye rammeverket har et oversiktlig oppsett og intuitiv brukerflyt. Vi har også bistått med produksjon av SEO-tekster, digital annonsering og innhold til nyhetsbrev.
Den oppdaterte nettsiden fikk ny tekst som passet bedre til bildene av produkter og inspirasjonsbilder, farger og grafiske elementer. Stil og tone er også preget av Huldresølvs opphav – Telemark og de dype skoger – hvor anslag av mystikk og sagn krydrer formuleringene.