Leveranse: Idé • Design • Materiell i butikk • Tekst
Mills ville utvikle et nytt kampanjekonsept i forbindelse med skolestart, etter å ha kjørt «Tid for blings» fire sesonger på rad. 70 % av Mills’ produkter brukes på brødskiva, så vår oppgave ble å «make brødskiva great again» med fokus på godt pålegg. Hoveduttaket var aktiviteter i butikk. I tillegg skulle vi lage informasjon- og innsalgsmateriell til Mills’ selgere.
Fordi Mills var en ny kunde hos Fjuz, startet vi med en felles workshop hvor vi:
Til møtet hadde vi med oss spennende innsikt:
Vi kom raskt opp med ordet sandwich. Et mer trendy ord; det høres smakfullt ut og har positive assosiasjoner. Da vi antok at sandwich-konseptet ville friste en større målgruppe, utvidet vi det til å omhandle oppstart/ny start og ikke kun skolestart. Kampanjen fikk navnet «Mmm… Sandwich».
Før Fjuz presenterte konseptet for kunde, hadde vi en runde med flere kjøpmenn i forskjellige dagligvarekjeder og spurte hva de ønsket seg av en slik kampanje. Svaret var entydig: «kampanjen bør inneholde en hel pakkeløsning hvor for eksempel sjokkselger, plakater og salgsutløsende elementer samt SOME-stoff.»
Fjuz lagde:
– Kaviar ca 86 % av besøksbutikkene
– Postei ca. 68 % av besøksbutikkene
– Olivero ca. 67 % av besøksbutikkene