HVA ER GOOGLE ADS?

Google Ads gir annonsører muligheten til å vise annonser når noen søker etter bestemte søkeord. Du betaler kun dersom det klikkes på annonsen (PPC). Hvor mye det koster for et klikk, avhenger av konkurransen i markedet. Denne type annonsering kaller vi for «betalt søk», eller «søkemotorannonsering». I motsetning til organisk søk (SEO) som må jobbes med over lenger tid, kan du med Google Ads skape umiddelbar effekt! Hos FJUZ kan vi rapportere om stigning i kundemasse, leads og en økning av kvalitetstrafikk for våre kunder. Hvorfor? Les videre for å få vite mer om hvordan vår metode kan skape effekt.

FJUZ har lang erfaring med performance marketing, også kalt resultatbasert markedsføring. Når vi tar avgjørelser basert på innsikt, ikke magefølelse, kan vi kontinuerlig forbedre resultatene og gi optimal effekt av annonseringen.

Kontakt Jørgen Simensen, leder performance, og la han gjøre en uforpliktende analyse av din nettside. 

Hvor ligger verdien i Google Ads?

Som mange andre har du nok utført ett søk eller to for å finne et produkt eller en tjeneste du leter etter. Det gjøres faktisk opp til 50 millioner unike søk om dagen, dette bare i Norge. Over 90% av søkene gjøres i Google og de resterende prosentene er fordelt blant andre søkemotorer. Så, hva kan de høye volumene gjøre for deg? De høye volumene gjør det mulig for deg som bedrift å være synlig der potensielle kunder søker etter produkter eller tjenester, uten å virke påtrengende.

Google Ads med FJUZ kommunikasjon

Google Ads er en videreutviklet plattform gjennom flere år, og bare det siste året har ny funksjonalitet strømmet til.
Maskinlæring og kunstig intelligens har for lengst skutt fart, men det betyr ikke at man kan slippe hendene fra rattet.

Maksimal effekt av en kampanje krever kompetanse og en gjennomtenkt strategi. FJUZ besitter kompetansen in-house og optimaliserer kampanjer for våre kunder daglig.

“74% av alle kjøp starter med et Google Søk”

Hvordan FJUZ jobber med Google Ads 

Nå spør du deg kanskje: hvordan jobber vi med en kampanje for å oppnå maksimal effekt? Vi begynner med en analyse av nettsiden; strukturering, teknisk oppsett, søkeords- og innholdsanalyse. Skulle det vise seg at analysen inneholder feil eller mangler hjelper vi deg med å rette opp dette. Se hvordan FJUZ utvikler nettsider som skaper synlighet i søkemotorene.

Neste ledd er målene for kampanjen; hva skal oppnås, hvilke områder skal prioriteres og hva skal måles? Målene som settes kan spores i Google Analytics og Google Ads, som gjør at vi kan drifte kampanjene på best mulig måte ved hjelp av innsikt.

Sist, til slutt har vi fokus på strukturering av kampanjer, annonsegrupper, søkeord og annonsetekster. Dersom dette ikke utføres etter best practice vil det lede til høyere klikkpriser, færre leads og lavere markedsandel blant konkurrentene.

FJUZ hjelper deg med Google Ads

Ut ifra størrelse på kampanjer og kostnadsnivå optimaliserer FJUZ annonsekontoen 1 til 2 ganger per uke.
Her er en enkel oversikt over noe av det vi ser på:

  • Dagsbudsjett.
  • Konkurranseposisjon.
  • Budstrategi.
  • Søkeord.
  • Publikum og målgruppe.
  • Enhet, mobil, pad eller desktop.
  • Klikkpriser og klikkrate.
  • Leads og konverteringer.

FJUZ dokumenterer kampanjeresultater med Google Data Studio slik at kunden enkelt kan holde seg oppdatert.
Se eksempel av Google Data Studio her.

Kompetanse er avgjørende for en suksessfull Google Ads kampanje, og FJUZ kan bistå med alt fra strategi, optimalisering, kurs og workshop. Vi utfører mer enn gjerne en gratis og uforpliktende analyse for å kartlegge dine muligheter.

Ønsker du ytterligere informasjon om Google Ads kan det lastes ned her eller lese mer om FJUZ Effekt og Google-søk.

FJUZ Kommunikasjon er medlem av bransjeorganisasjonen Bra Søk og er Google Partner.

Logo av bransjeorganisasjonen bra søk
google partner logo