Vi vil gjerne høre fra flinke
folk! Send oss en e-post på hei@fjuz.no.

Råd fra rådgivere

Bli kjent med våre rådgivere! Først ut er Lasse, en over gjennomsnittet sporty type, som liker en real utfordring fra kundene sine og som drømmer om å få bilmerket Alfa Romeo til å faktisk selge biler.

Hva er en god rådgiver?

For meg er en god rådgiver en som har bred kompetanse om sitt fagområde og som holder seg oppdatert. Det er en som kan sette seg inn i kundens situasjon og som lytter til deres behov og ønsker – en som kan formidle informasjon på en god og enkel måte.

.

Hva gjør deg til en god rådgiver?

Jeg velger å tro at jeg kan krysse av for punktene over. Jeg er en nysgjerrig person som liker å holde meg oppdatert på trender i krysningspunktet mellom marketing og tech.  Mest av alt er jeg opptatt av løse kundens utfordringer på best mulig måte, og tror jeg er en god formidler og kommunikatør.

For å sitere James May fra Top Gear… ”Sitting in an Alfa Romeo feels like you’re sitting in bar in Milano. Sitting in an Audi feels like you’re trapped in a Berlin post office”

Om du kunne jobbe med en merkevare du selv hadde valgt, hvilken blir det?

Alfa Romeo. De har produsert sportsbiler i over 100 år. Kjøreegenskapene er suverene og bilene er som smykker for veien. Likevel selger de nesten ikke biler. Det hadde det vært gøy å gjøre noe med! For å sitere James May fra Top Gear…”Sitting in an Alfa Romeo feels like you’re sitting in bar in Milano. Sitting in an Audi feels like you’re trapped in a Berlin post office”

Hvorfor vil du være rådgiver?

Jeg drives av å hjelpe andre med å løse sine utfordringer og nå sine mål. I tillegg blir jeg selv motivert av å løse utfordringer hvor det ikke nødvendigvis er et fasitsvar!

Hva er viktigst i jobben som rådgiver?

Lytt til kunden og forstå oppgaven de gir deg.

Jeg blir motivert av å løse utfordringer der det ikke nødvendigvis finnes et fasitsvar!

Hvilken type kunder jobber du med i dag?

De to største kundene mine er c)optikk og Odds Ballklubb.

c)optikk er Norges største sammenslutning av frittstående optikere, men skrudd sammen litt annerledes enn de andre optikerkjedene. Alle butikkene er nemlig sine egne merkevarer. Dette er viktig å tenke på når vi utarbeider markedsmateriell og kampanjer for dem.

Odds Ballklubb er en av Norges største fotballklubber. Fotball er sterke følelser for mange mennesker, og man skal trå varsomt. Da vi utarbeidet ny profil og logo for Odd for tre år siden, involverte vi tidlig supportere, styret og administrasjonen i arbeidet. Dette gjorde at vi hadde forankring hos de viktigste interessegruppene – som også gjorde sitt til at profilendringen ble en suksess.

Lytt til kunden og forstå oppgaven de gir deg.

Om du kunne velge fritt, hva er din drømmekunde? 

Kanskje Nike? De har kuttet drastisk i tradisjonell markedsføring de siste årene, og jobber nå mer og mer med eksperimentell markedsføring. De tester rett og slett ut nye ideer, tanker og plattformer hvor de kan bygge merkevaren enda sterkere. Det synes jeg høres spennende ut. I tillegg er jeg en «sneakerhead» som er over gjennomsnittet interessert i sport – både som tilskuer og deltaker.

Vil du vite mer?
Kontakt Lasse!

RÅDGIVER
Lasse Lund Eriksen