Fra idé til ferdig nettside?

Et webprosjekt hos oss i FJUZ skal skape gnist, glød og engasjement. Med spennende design og kundens målsetninger for øye er vår oppgave å lage kommunikasjon som skaper verdi for deg som kunde. La oss fortelle deg litt om hvordan vi jobber, og gi deg noen tips om hva du bør forvente av et byrå i denne prosessen.

FJUZ kommunikasjon utvikler websider for kunder

Veien til kjøpsutløsende kommunikasjon er vår hemmelighet, men vi gir deg likevel noen innblikk her. Tenk på det som nyttige tips på veien – enten du ender med å velge oss eller noen andre.

Tydelig brief er vårt veikart
Om prosjektet er lite eller stort, strekker seg over tid eller skal realiseres med korte frister, starter vi alltid med en tydelig brief.

I denne fasen er du en viktig ressurs, og derfor ønsker vi alltid deg som kunde velkommen til en workshop. Jobben vår er å stille deg de gode spørsmålene, sortere svar for deretter lettere forstå og definere hvem du ønsker å snakke til og om hva. I denne fasen skal du som kunde skal føle deg trygg på at dine mål blir ivaretatt.

I FJUZ jobber rådgiver og webdesigner i team med animatør, tekstforfatter og fotograf, alt etter prosjektets behov. Sammen med rådgiver er alltid webdesigner med i workshop for å gir råd og tips når mål skal defineres, målgrupper må beskrives og innhold prioriteres.

En god brief skapes gjennom dialog med våre spørsmål i kombinasjon med dine innspill. Briefen er vårt veikart og gir oss et grunnlag til å estimere tid og fremdrift.

Trinnene i god webdesign hos FJUZ kommunikasjon

 Et godt definert problem er en 90% løst utfordring

Albert Einstein

Når vi har laget briefen, kan vår webdesigner starte på den spennende veien videre med å utvikle brukervennlige websider med god design som skal nå dine mål.

Wireframes – de gode og vonde valgene

Før farger og fonter finner sin visuelle plass skisser vi alltid et rammeverket eller wireframe med utgangspunkt i briefen. Selv om vi har aldri så lyst til å vise deg god design, er godkjenning av wireframes en viktig milepæl.

En wireframe er ikke det ferdige designet, men en ramme på hvordan den endelige nettsiden din vil se ut. Innholdet og navigering er vist i skisserte bokser uten farger og innhold med hensikt å forme opplevelsen brukerne dine skal få.

Dette er stadiet da vi skal prioritere blant informasjonen som skal formidles på nettsiden. Disse valgene er ofte vanskelig fordi de ofte oppleves som like viktige. Den røde tråden i dette arbeidet er spørsmålet «Hvordan skal brukeren lettest mulig finne frem på nettsiden og hvordan skal brukeren lettest utføre ønsket handling?». Det skal en wireframe skal besvare og kalles interaksjonsdesign.

Wireframes hos FJUZ kommunikasjon

Fra interaksjon til webdesign
God interaksjonsdesign er basis for en vellykket webdesign som skaper gnist og troverdig kommunikasjon samtidig som den styrker merkevaren. Ikke alt må sies med tekst når en spennende animasjonsfilm kan fortelle mer enn tusen ord og samtidig være både underholdende og informativ!

FJUZ kommunikasjon webutvikling

Bilder er utrolig viktig, men husk at video er alltid et alternativ som kan vurderes.

Webdesign – WOW
Interaksjonsdesign som besvares med spennende design bygger merkevare og oppleves som brukervennlig og huskes. Høy kompetanse, interesse og grunnleggende nysgjerrighet på trender hos brukerne er avgjørende når vi skal hjelpe kunder med å løse deres utfordringer.

 Over 90% av informasjonen hjernen oppfatter er visuell

Webmarketing Group

En lansert side er ikke ferdig, men nyfødt
Når siden er lansert med interessant innhold, flotte bilder og filmer starter den virkelig spennende jobben – å la den utvikle seg. En nettside er født, men trenger oppdatert innhold for å leve.

Jevnlig nyheter, relevante lenker til andre nettsider og nyttig tips-artikler til kundene dine fra deg gjør siden din mer interessant. Dette er viktig ikke bare for kundene dine, men også søkemotorene som skal fange opp siden din. Visste du at på Google er over 30% av all organisk trafikk (ikke betalbare treff) styrt av hvor relevant innholdet oppleves? Kriterier for hva relevant innhold styres gjennom SEO.

 

Ønsker du å vite mer om hvordan vi jobber med webprosjekter kan du se våre arbeid her

Prosjektleder Solfrid Kolle solfrid@fjuz.no / 48065833

Solfrid jobber som prosjektleder i FJUZ, med hovedfokus på digitale prosjekter. Solfrid har erfaring innen både digital kommunikasjon og analyse og har et sterkt engasjement for innholdsmarkedsføring