Snapchat gjør oppdateringer og blir enda bedre for annonsører!

Snapchat utvikler stadig nye produkter og har nå oppdatert mange av sine annonseløsninger. Nylig ble det lansert en rekke oppdateringer fra Snapchat og derfor vi ser nærmere på dem nedenfor.

Videooppdateringer

Vi har gått gjennom de ulike Snapchat oppdateringene her:

  • Snap Ads går fra 10 sekunders varighet opp til 3 minutter: 10 sekundersgrensen på Snap Ads er historie og du har nå mulighet til å laste opp “creatives” helt opp til 180 sekunder i lengde.

  • Ny budoptimalisering – by på 15 sekunders videovisninger: Siden Snap Ads blir lengre er det nå mulig å optimalisere for lengre videovisninger og holde brukerne i annonsen lengre.
  • Commercials med swipe up: Commercials er 3-6 sekunders non-skippable annonser som blir vist i Shows og Games på Snapchat. Nå er det mulig å lede til nettsider, lengre videoer og linser.
  • Story Ad til lengre videoer: Nå blir det snart mulig å lede rett til en lengre video ved å klikke på en Story Ad. Tidligere måtte man lede til minst 3 Snapper, men nå blir det altså mulig å lede til 1 lang Snap.

Gjør deg klar for 3d Snaps!

I oppdateringene introduseres en ny kameramodus i 3D som legger til dybde i Snappene dine. Her kan du fange detaljer på en helt ny måte. Perspektiv og utseende forandrer seg basert på hvordan du flytter på telefonen din. De nye Snappene ser annerledes ut, oppfører seg annerledes og føles annerledes.

Den nye funksjonen blir sluppet til en håndfull mobilmodeller i starten, men hvilken som helst modell kan motta og interagere med disse Snappene. Hvis du snubler over en av dem i en Story, så kan du få liv i den ved å vrikke litt på telefonen din.

Vis at du er modig

Bedrifter som bruker Snapchat i egen merkevarebygging signaliserer at de er uredde, følger med i tiden og er ekte. Siden både filter og annonsering på Snapchat er ganske nytt vil det i seg selv ha en “stopp effekt” i jungelen av annonser.

FJUZ har hjulpet flere bedrifter med merkevarebygging på Snapchat. Ønsker din bedrift gode råd om hvordan din bedrift kan skape relevant engasjement på Snapchat?  Ta kontakt med oss i dag.

Hold deg oppdatert om de siste brukertallene med Ipsos SOME tracker

Kom igang med annonsering på Snapchat!

Digital Rådgiver Kristian Hauge kristian@fjuz.no / 97666674

Kristian har master i markedsføring og har jobbet 3,5 sesong i Odds Ballklubb med ansvar for alle digitale tjenester med innhold, produksjon, ide og gjennomføring. Kristian var også med i oppstarten av Skien By-prosjektet. I FJUZ er spesialfeltene hans Snapchat og programmatisk, men synes SoMe generelt er fryktelig gøy. Ellers er Kristian en svoren tilhenger av rock’n’roll.