Tidspunkt 25/01/2018 08:00
Pris Gratis
Bilde av dame med sverd og vekt.
Tidspunkt 25/01/2018 08:00
Pris Gratis

Lov § rett på nett

90 minutter om Facebook-konkurranser, bildetyveri og personvern

Internett er en digital variant av vår fysiske verden. Innholdet er organisert i domener, som kan sammenlignes med tomta du plasserer huset ditt på og huset i seg selv. Det som befinner seg bak disse grensene tilhører eier.

Som besøkende på en nettside, må du forholde deg til det eieren og lovverket tillater. Gjør du ikke det, risikerer du å bli kastet ut. Nettsiden på sin side, har også sine spilleregler. Den kan heller ikke overvåke eller fritt registrere alt du gjør.

På tidenes første FJUZ Frokostseminar slår vi derfor loven i bordet, og snakker om lov og rett på nett!

 

Facebook-konkurranser
Facebook-konkurranser er populære for å skape engasjement, men du må følge reglene. Vi gir deg konkrete eksempler og en større forståelse for Facebooks retningslinjer, og hva som blir konsekvensene hvis du ikke følger dem.

Bildetyverier
Mange virksomheter benytter bilder i annonser, på nettsider og i sosiale medier for å profilere seg. I mange tilfeller brukes bilder man finner på nett. Dette kan være både ulovlig og kostbart. Vi forteller deg hvorfor.

GDPR – Ny personvernlov
Kommunikasjon på nettet kan registreres, analyseres og knyttes til en identitet. Dette gjør nettet til et svært kraftfullt instrument for registrering og overvåkning av aktiviteter vi foretar oss.

Den nye personvernloven vil ha stor påvirkning i hvordan virksomheter lagrer og benytter kundedata i alt fra e-post til sosiale medier. Vi forteller deg hvordan du rigger deg best til de nye reglene.

Program

  • 08:00
  • Registrering og frokost
  • 08:15
  • FJUZ - Gnist glød og engasjement i ny drakt
  • 08:20
  • Del og tagg, eller kanskje ikke?
  • 08:35
  • Er du en bildetyv?
  • 08:45
  • Hvordan påvirker det nye personverndirektivet din bedrift?
  • 09:30
  • Oppsummering

Foredragsholdere

Client manager, Oculos

Aleksander Aas

Aleksander er en energisk digitalkomunikatør. Fra å ha bygget den største Facebooksiden i Norge for Opera Software, til å ha ledet flere prosesser rundt bruk av persondata og måling kjenner han godt til det digitale mulighetsrommet for markedsføring.Han har jobbet med de største kundeklubbene i Skandinavia, og har stor innsikt i de juridiske utfordringene rundt bruk av person- og kjøpsdata.På FJUZ Frokost skal han snakke om det nye personverndirektivet som blir implementert i Norge i mai.

Lasse Lunde Eriksen rådgiver i Fjuz kommunikasjon

Digital Rådgiver, FJUZ

Lasse Lund Eriksen

Lasse jobber som digital rådgiver i FJUZ Kommunikasjon, og har mange tanker og idéer rundt hvordan sosiale medier kan benyttes som kommunikasjonskanal for dialog, påvirkning og salg. På FJUZ Frokost skal han gi dere innsikt i retningslinjene for gjennomføring av konkurranser på Facebook, og hvilke regler som gjelder for bruk av bilder man ikke har tatt selv.