Dugnadsånden er over oss

Akkurat nå kjennes hverdagen fremmed og uvirkelig for oss alle. Koronaviruset preger omgivelsene våre 24 timer i døgnet, og hele samfunnet er tynget av alvoret. Den viktigste oppgaven for oss i FJUZ er selvsagt å ta ansvar for liv og helse. Det betyr at vi forholder oss til reglene og tiltakene som fastsettes av norske myndigheter.

Corona virus

Hvordan takler vi den nye hverdagen? 

Dette er vår tids mest omfattende dugnad. Det er også en kollektiv øvelse i å takle uro og usikkerhet, samtidig som vi holder hjulene i gang. Å opprettholde driften er helt avgjørende for kundene våre, og for fremtiden til arbeidsplassen vår. Akkurat nå består FJUZ av flere titalls distriktskontorer som jobber for å levere topp kvalitet og service til kundene våre. En motivert, frisk og fleksibel gjeng!

Heldige er vi som klarer oss med digitale løsninger, og kan møte både kolleger og kunder fra hjemmekontoret. Etter noen dager med hjemmejobbing for alle ansatte, vet vi at systemer og tilganger fungerer som de skal. FJUZ opprettholder full kapasitet på samtlige kompetanseområder inntil videre. Vi er her for deg, så ikke nøl med å ta kontakt.

Vi hjelper deg å takle den nye hverdagen

Mange bedrifter opplever tøffe tider om dagen. Da er det ingen tvil om at det er fristende å pause alle markedsaktiviteter. Men drar du hardt i bremsen nå, risikerer du å bruke urovekkende lang tid på å hente deg inn igjen når dette er over. Ikke inviterer andre aktører til å spise av dine markedsandeler! Det betyr ikke at du skal fortsette som om ingenting har skjedd.

 Se hvordan FJUZ kan hjelpe deg her.

Unntakstilstanden stiller nye krav til alle som tilbyr varer og tjenester. Forbrukerne endrer atferdsmønstre, investeringer stopper opp, men husk at det kommer en tid etter denne. Klarer du å tilpasse markedsaktivitetene dine på en riktig og sympatisk måte, kan du komme godt ut av denne unntakstilstanden. Vi hjelper deg gjerne med å gjøre store eller små justeringer i strategien din.

Analyse framfor magefølelse

Første bud er å holde hodet kaldt. Konverterer de digitale kampanjene dine som de skal? La dem gå som vanlig. Noe annet vil bare gi konkurrentene dine et stort fortrinn. Jobber du med markedsføring i en bransje som er hardt rammet, og ser at det er bortkastet tid å fokusere på rene salgsaktiviteter akkurat nå? Da kan det være lurt å legge om til en mer langsiktig og merkevarebyggende strategi.

Målgruppene dine møter nye utfordringer i hverdagen. Identifiser problemene og behovene deres, og finn ut hva du kan gjøre for å hjelpe dem. By på ekspertisen din ved å være tilstede i egne kanaler! Vi ser at annonseringskostnadene går ned i mange bransjer. Med andre ord får du bredere dekning til lavere pris. Hvilke digitale aktiviteter kan bidra til å skape vekst når det verste er over? Vi bistår med å klekke ut en strategi som opprettholder kontakten med målgruppene dine.

Dette er virkelig tiden for å stole på analyser og data, framfor egen magefølelse. En søkeordsanalyse avdekker hva målgruppene dine lurer på akkurat nå. Her kan du hente mye inspirasjon til godt og relevant innhold. Innhold som vil hjelpe deg å høste leads, bookinger eller salg når unntakstilstanden er forbi. I det hele tatt bør du følge nøye med på aktiviteten på nettsiden din i ukene som kommer. Hvilke produkter selger du mer av enn vanlig? Hvilke temaer er folk spesielt interesserte i?

Nå gjelder det mer enn noen gang å holde hodet kaldt, og forsøke å imøtekomme behovene til kundene dine. Vi i FJUZ hjelper deg gjerne med å løse de nye utfordringene fra våre fullt operative distriktskontorer. 

signatur lene

Stolt Byråleder FJUZ

Byråleder og partner Lene Syvertsen Olsson lene@fjuz.no / 95207625

Lene er byråleder og partner i FJUZ. Hun er utdannet statsviter, og har tidligere jobbet for NRK og LHL, før hun startet i FJUZ for 8 år siden. Lene brenner for et sterkt regionalt næringsliv, og sitter i styret i blant annet Grenland Næringsforening og fotballklubben Odd.