Ny podcast til markedsføreren
Have a short FJUZ

Liker du podcast? Det gjør vi også! Unn deg litt egentid med FJUZ sin egen podcast; Have a short FJUZ. I første episode snakker vi om stemmesøk, og forteller deg hva en micro influencer er.

FJUZ podcast om markedsføring

Stemmesøk

I dag er det 800 000 nordmenn som bruker stemmen når de søker på nett, enten via mobil eller med en assistent, som for eksempel Google Home. For å bli mer synlig i et stemmesøk, finnes det noen enkle grep.

Lag innhold på mobilsiden som svarer på ofte stilte spørsmål. 

Når vi foretar et stemmesøk på mobil forekommer dette ofte i form av et spørsmål.

«Hvor lenge har REMA 1000 åpent?»

«Hvordan lager jeg brun saus uten melk?»

Sjekk derfor ut nettsiden answerthepublic.com. Her kan du skrive inn aktuelle søkeord for din bedrift, og tjenesten henter fram de mest stilte spørsmålene knyttet til søkeordet. I etterkant kan du lage innhold som svarer nettopp på spørsmålene som blir stilt.

Opprett en Google My Business- konto

Denne tjenesten er en gratisoppføring hvor du publiserer detaljer som åpningstider, link til nettside, telefon osv. Denne oppføringen vil i mange tilfeller gi svar på typiske spørsmål som brukeren lurer på.

Have a short FJUZ og få tips for stemmesøk her 

ny podcast fra FJUZ om stemmesøk

 2. Microinfluencere

Mange influencere har stjernestatus, men kan bli oppfattet som «kjøpt og betalt» av reklamebransjen. Microinfluencere derimot, har en mye mindre følgerskare. De er gode til å kommunisere med følgerne sine, noe som også gjør dem mer troverdige.

Have a short FJUZ og få tips til bruk av microinfluencere her

Podcasten finner du på iTunes eller du kan lytte på den via SoundCloud:

Digital rådgiver Lasse Eriksen lasse@fjuz.no / 97076330

Lasse jobber som digital rådgiver i FJUZ, med spesielt fokus på sosiale medier. Han har bred erfaring med både strategi og annonsering på Facebook og Google.