Vi vil gjerne høre fra flinke
folk! Send oss en e-post på hei@fjuz.no.

Digital markedsføring

Fjuz gir deg innsikt i hvordan målgruppene dine oppfører seg på nett. Vi vet hvor det lønner seg for merkevaren din å være synlig og på hvilke plattformer du bør annonsere.

Når dette gjøres over tid, overvåkes og justeres for å gi optimal effekt for pengene, kalles det performance marketing. Også kjent som nøkkelen til målrettet og resultatdrevet digital markedsføring. Er du klar til å få mer igjen for hver annonsekrone?

Fjuz om drift og optimalisering

Digital markedsføring – slik jobber vi

Fjuz’ performance-avdeling jobber utelukkende med å forbedre resultatene til bedriften din. Det kan være i form av flere bookinger, salg, leads eller nedlastinger. Sammen legger vi en strategi som bidrar til at du når dine forretningsmål og får mer igjen for hver annonsekrone.

Performance-avdelingen overvåker kampanjer, rådgir, analyserer og rapporterer underveis i kampanjeløpet. Vi vektlegger attribusjon og analyserer data fra alle plattformer som benyttes – ikke bare Google Analytics.

Som totalbyrå jobber vi kanaluavhengig. Det innebærer at vi legger en strategi, designer materiell og velger kanal basert på dine målsetninger og målgruppenes adferd. Digital markedsføring blir stadig viktigere, men er lite verdt uten å ta utgangspunkt i:

  • Menneskene du vil nå
  • Hva du ønsker å oppnå

Treffsikker synlighet

Visste du at det gjøres over 50 millioner unike søk i Norge hver dag? Over 70 % alle kjøp starter med et søk. Derfor er det essensielt at merkevaren din er synlig i søkemotorene. Systematisk jobbing med betalt og organisk synlighet i Google, kombinert med riktig bruk av sosiale medier og andre plattformer, er avgjørende for å lykkes.

Det finnes mange som kan sette opp en digital kampanje. Derimot er det få som kjenner alle mulighetene som finnes, eller har kunnskapen og erfaringen til å finne riktig oppsett for akkurat din merkevare. Å lykkes med digital markedsføring krever nøye foranalyse og inngående kjennskap til kanalvalg, kampanjeoppsett og optimalisering.

Betalt søk og SEO (søkemotoroptimalisering)

Til å begynne med anbefaler Fjuz å gjøre en analyse av nettsiden din. Målet er å identifisere tekniske og innholdsmessige forbedringer, som over tid vil gi økt organisk synlighet. Dette arbeidet gjør nettsiden lesbar for Google, og kalles for SEO eller søkemotoroptimalisering.

Når det kommer til betalt søk, Google Ads, er målet vårt å sørge for at du får mest mulig igjen for hver annonsekrone du investerer. Da gjelder det å bygge en optimal kampanjestruktur i tråd med Googles anbefalinger. Maksimal utnyttelse av søkemotorannonsering krever høy kunnskap om og forståelse for Google Ads-plattformen.

Digital markedsføring – et hav av muligheter

I tillegg til betalt og organisk søk, ser vi på hvilke andre plattformer du bør være tilstede på, og hvordan de ulike kanalene kan spille på lag for å oppnå ønsket effekt. Det kan være produktvisninger i Google Shopping, Facebook-annonsering og markedsføring i sosiale medier, videomarkedsføring eller programmatisk annonsering. Det finnes et hav av muligheter, men nøkkelen til suksess er alltid innsikt, analyse og optimalisering.

 

For å sikre at vi styrer kampanjene dine på best mulig måte, sørger vi for å ha på plass målbare datasamlere på nettsiden din (såkalte sporingspiksler). Disse gir oss innsikten vi trenger underveis i annonseringsløpet. Treffer vi riktig målgruppe i riktig kanal? Oppfatter publikummet budskapet som relevant? Når vi tar avgjørelser basert på innsikt heller enn  magefølelse, kan vi kontinuerlig forbedre resultatene dine og skape optimal effekt av annonseringen.

Fjuz om drift og optimalisering

Hva lurer målgruppen din på?

Vi hjelper deg å analysere trafikken på nettsiden din, og kommer med konkrete anbefalinger til hvordan du kan forbedre resultatene dine. Det kan være alt fra å annonsere for et spesifikt produkt til å produsere innhold som målgruppene dine etterspør. Ved å finne ut hva målgruppene dine faktisk lurer på, hva de har behov for, kan vi produsere relevant innhold og utforme kampanjer basert på innsikt fremfor antagelser.

 

Markedsføring av nettbutikk

Aktiviteten på nett har aldri vært større. Trenger du hjelp til å sørge for at oppsvinget i netthandelen får utslag på omsetningstallene dine? Vi bruker relevante datapunkter til å optimalisere mot konverteringer i kanaler som Google søk, Google shopping, Facebook og Instagram.

Fjuz om digital markedsføring

Samarbeid og rapportering

Vi blir alltid enige med kundene våre om hvordan måling og medieinvesteringer skal foregå. Noen ønsker hjelp til alt, andre vil gjøre mye selv. Det er dine behov som bestemmer hvordan vi går fram. Fjuz kan bistå med måling av alle aktiviteter, noe som gir kvalitetssikre medieinvesteringer. Vi har også erfaring med såkalte «Brand Lift»-kampanjer i plattformene til Google og Facebook.

Fordi vi ønsker å gjøre rapportering enklest mulig for kundene våre, er vi tilhengere av dashboards som gir en god og kontinuerlig oversikt over resultatene. Her er det mulig å hente data fra de fleste plattformer.