Vi vil gjerne høre fra flinke
folk! Send oss en e-post på hei@fjuz.no.

Batne: nøkkelen til riktige ansettelser

Merkevareplattform, navn, visuell identitet, kommunikasjonsstrategi og nettsider.

batne

Bakgrunn

I begynnelsen av april 2024 ble Bemanningsbyraaet Vestfold Telemark til Batne. Etter å ha vært en franchise og samarbeidet godt med kjeden siden 2008, var tiden inne for å stå på egne ben og ta en enda tydeligere posisjon i det lokale markedet.

De fem rådgiverne i Skien ville i større grad skreddersy selskapet og tjenestene etter egne ønsker og erfaringer. Vi fikk bistå dem i prosessen med å skape sin egen identitet, et nytt navn – en rebranding for å tydeliggjøre hva de alltid har vært: Nøkkelen til riktige ansettelser.

Leveransen består av:

Slik kan det se ut på t-banen

Bruk av fontene PP Writer og Inter

Logoforklaring

Fargepaletten

Merkevareplattform

I arbeidet med merkevareplattformen, som skal hjelpe kunden å befeste sin posisjon som markedsleder, hadde vi en felles workshop der vi diskuterte spørsmål som: hvorfor eksisterer vi? Hva skal vi få til? Hvordan skal vi posisjonere oss og lykkes i markedet? Basert på gode diskusjoner og nyttig innsikt, utarbeidet vi strategisk narrativ og en komplett merkevareplattform. Dette la utgangspunktet for videre kommunikasjonsarbeid med blant annet tone of voice, budskapskart og taglinen Nøkkelen til riktige ansettelser.

Navn

Da vi skulle komme opp med et nytt navn på firmaet, var merkevareplattformen et solid grunnlag å jobbe ut fra. Valget falt til slutt på Batne, som kommer fra det norske verbet å batne, og betyr å hjelpe, gjøre bedre eller gagne. Betydningen er helt i tråd med hva byrået er og ønsker å være for kundene sine. Navnet gir assosiasjoner til noe trygt og solid, samtidig som det er unikt.

Så snart merkevareplattformen og navnet var på plass, jobbet vi parallelt med visuell identitet og kommunikasjonsstrategi. I denne fasen diskuterte vi også nye nettsider, struktur og oppsett.

Visuell identitet

De nye identiteten tar for seg likestilte grunnelementer. Fargepaletten er stabil og varm, og satt sammen på en måte som skiller seg ut fra konkurrenter i bransjen.

Typografien er klassisk og stødig, men samtidig sjelfull. Navnetrekket gir et enkelt og profesjonelt logobilde med et lite grep på bokstaven a, som symboliserer et forstørrelsesglass og gir assosiasjoner til ordene lete, finne og grundig.

Taglinen Nøkkelen til riktige ansettelser er inspirasjonen bak nøkkelen og de sekundære glass-elementene; grafiske elementer som henspiller på ansettelser og underbygger forstørrelsesglasset i logoen.

Nettsider

Den nye nettsiden er basert på en av Fjuz’ egne maler, som vi tilpasser hver enkelt kunde og deres behov. En malbasert nettside passer for kunder som vil ha en ny nettside raskt og rimelig, alt fra enkle one-pagere til mer komplekse sider.

Les mer om malbaserte sider

Tidslinje

Kunden kom til oss i slutten av januar 2024, og vi var ferdig lansert to og en halv måned senere. Det er resultat av et godt, tett og effektivt samarbeid mellom oss og Batne. Vi utarbeidet mye på kort tid, fra kommunikasjonsplattform og visuell identitet til rollups og powerpoint-maler, og lanserte likevel et helhetlig og gjennomarbeidet produkt som både vi og Batne er stolte av.

«Både budsjett og tidsramme var ekstremt viktig for oss i denne prosessen. Fjuz satte et meget erfarent og dyktig team på prosjektet, samarbeidet fungerte meget bra underveis med tighte frister begge veier og vi er veldig fornøyde med sluttresultatet.»

Stig A. Gåre Andresen, rekrutteringsrådgiver og daglig leder, Batne AS