Hopp til innhold

Merkevareinnsikt og analyse

Hvor står merkevaren din i dag? Hvordan oppleves den – av kunder og ansatte? For å skape utvikling må vi vite hvor vi skal begynne. Da kan vi ikke stole på magefølelsen alene.

Merkevareinnsikt og analyse illustrasjon

Gapanalyse – magefølelse vs. virkelighet

Mange er sikre på hvordan merkevaren oppfattes. Men stemmer det, egentlig? En GAP-analyse gir deg svaret. Vi intervjuer både ansatte, kunder og partnere for å avdekke eventuelle forskjeller mellom hvordan merkevaren oppleves internt og eksternt. Ser vi oss selv på én måte, mens kundene ser noe helt annet? Er vi egentlig på linje? Er vi enige internt hos oss? Dette er verdifull innsikt for merkevaresjefer som trenger konkrete funn å vise til – for å få gjennomslag internt og sikre riktige prioriteringer.

Konkurrentanalyse – hvordan vinne spillet?

For å lykkes i sjakk, må du vite hvor brikkene står på brettet. Du må kjenne konkurrentene dine og hvilken utgangsposisjon de har. Det samme gjelder for merkevarer. Mange av kundene våre tenker at de ikke har konkurrenter, men det stemmer sjelden. Konkurranse handler ikke bare om direkte rivaler – men også om alternative løsninger og valg kundene gjør. Selv det å gjøre ingenting, eller å løse behovet selv, kan defineres som en konkurrent. Vi kartlegger konkurrentlandskapet ditt, slik at du ser tydelig hvor du skiller deg ut – og hvor du har potensial til å styrke posisjonen din og vinne spillet.

Brukerreiseinnsikt – forstå kundereisen

Hvilke veier tar kundene for å finne deg? Hvordan beveger de seg i nettbutikken din? Hva skjer når de ringer, besøker en fysisk butikk eller klikker seg rundt på nettsiden? Alle disse møtene med merkevaren din – både digitale og fysiske – er avgjørende for kundereisen. Vi hjelper deg med å kartlegge brukerreisen, slik at du får oversikt over alle møtepunkter og kan optimalisere opplevelsen der det trengs. Merkevareinnsikt gir deg kontroll. Med kunnskap fremfor antakelser kan du ta bedre valg – og styrke merkevaren din på en strategisk og målrettet måte.

Relevante

Kontaktpersoner